Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bariéry v edukaci romských žáků : Fenomenologický přístup v sociálně-pedagogickém výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064170" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064170 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bariéry v edukaci romských žáků : Fenomenologický přístup v sociálně-pedagogickém výzkumu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem kapitoly Barbary Strobachové ?Bariéry ve vzdělávání ve zkušenosti romských dětí (Fenomenologický přístup v sociálně-pedagogickém výzkumu)? bylo představení relativně nové fenomenologické metodologie jako užitečného nástroje pro účely výzkumu v sociálních vědách. Jednou z příčin, proč výzkumy z těchto oborů jsou často diskutabilní v komparaci s pozitivistickými tradicemi, je podle jejího názoru ?zaostávání metodologie za praxí?. Tuto svoji tezi autorka ilustruje dále v části pojednávající o výzkumubariér ve vzdělání romských žáků. V další části kapitoly autorka vysvětluje, jaký přínos v této oblasti může mít fenomenologická metodologie a představuje nám samotné principy fenomenologického přístupu: zkoumání objektivní reality je nahrazeno fenomény, jakožto objekty lidské zkušenosti. V důsledku toho se fenomenologický výzkum věnuje analýze zkušenosti z přímé výpovědi jedince.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational barriers experienced by Roma children : The phenomenological approach in social-pedagogy research

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of Barbora Strobachová chapter "Educational barriers experienced by Roma children (The phenomenological approach in social-pedagogy research)" was to introduce a relatively new phenomenological methodology as a useful tool for the social studiesresearch purposes. It was the methodology falling behind the practice which was according to the author the cause of controversial research results in social studies in comparison to positivist traditions. This proposition was analysed in the next part of this chapter dealing with research of barriers in Roma pupils education. The author also explained the phenomenological methodology asset in this area by introducing its principles: the research of objective reality is replaced by phenomena as objectsof human experience. Thus the phenomenological research is concentrated on the direct testimony of an individual person experience analysis.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie

  • ISBN

    9788073152246

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    51-69

  • Počet stran knihy

    221

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly