Bariéry v edukaci romských žáků : Fenomenologický přístup v sociálně-pedagogickém výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064170" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064170 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bariéry v edukaci romských žáků : Fenomenologický přístup v sociálně-pedagogickém výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem kapitoly Barbary Strobachové ?Bariéry ve vzdělávání ve zkušenosti romských dětí (Fenomenologický přístup v sociálně-pedagogickém výzkumu)? bylo představení relativně nové fenomenologické metodologie jako užitečného nástroje pro účely výzkumu v sociálních vědách. Jednou z příčin, proč výzkumy z těchto oborů jsou často diskutabilní v komparaci s pozitivistickými tradicemi, je podle jejího názoru ?zaostávání metodologie za praxí?. Tuto svoji tezi autorka ilustruje dále v části pojednávající o výzkumubariér ve vzdělání romských žáků. V další části kapitoly autorka vysvětluje, jaký přínos v této oblasti může mít fenomenologická metodologie a představuje nám samotné principy fenomenologického přístupu: zkoumání objektivní reality je nahrazeno fenomény, jakožto objekty lidské zkušenosti. V důsledku toho se fenomenologický výzkum věnuje analýze zkušenosti z přímé výpovědi jedince.
Název v anglickém jazyce
Educational barriers experienced by Roma children : The phenomenological approach in social-pedagogy research
Popis výsledku anglicky
The aim of Barbora Strobachová chapter "Educational barriers experienced by Roma children (The phenomenological approach in social-pedagogy research)" was to introduce a relatively new phenomenological methodology as a useful tool for the social studiesresearch purposes. It was the methodology falling behind the practice which was according to the author the cause of controversial research results in social studies in comparison to positivist traditions. This proposition was analysed in the next part of this chapter dealing with research of barriers in Roma pupils education. The author also explained the phenomenological methodology asset in this area by introducing its principles: the research of objective reality is replaced by phenomena as objectsof human experience. Thus the phenomenological research is concentrated on the direct testimony of an individual person experience analysis.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie
ISBN
9788073152246
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
51-69
Počet stran knihy
221
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—