Hodnocení jako nástroj podpory při edukaci žáků v riziku poruch chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064221" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064221 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení jako nástroj podpory při edukaci žáků v riziku poruch chování
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole tematizujeme problematiku hodnocení výkonů a chování žáků základních škol se zaměřením na žáky se sociálním znevýhodněním, kteří jsou žáky v riziku poruch chování. Představujeme zde dílčí výsledky výzkumu vzdělávacích drah těchto žáků. Výzkumpoukázal na přílišnou orientaci pedagogů na nežádoucí chování a jeho negativní hodnocení, které v kontextu inkluzivních přístupů k problémům v chování žáků nepovažujeme za podporující. Naše zjištění vedou k předpokladu, že formativní potenciál hodnocenínení ve školách dostatečně využíván.
Název v anglickém jazyce
Assessment as a Tool of Support for Education of At-Risk Youth
Popis výsledku anglicky
This chapter deals with the issue of assessment of performance and behaviour of pupils in primary schools with a focus on socially disadvantaged pupils, pupils who are at risk of behavioural disorders. We present partial results of a research of educational pathways of these pupils in the text. The research has shown an excessive focus of teachers on undesirable behaviour and on its negative assessment, which is not considered to be supportive in the context of inclusive approaches to pupil behaviour disorders. Our findings lead us to the assumption that the potential of formative assessment in schools is not sufficiently exploited.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vojtová, V., Červenka, K. et al. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk for and with behavioural disorders.
ISBN
9788021061347
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
105-114
Počet stran knihy
193
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—