Učebnice jako nástroj politické moci: obraz ideálního občana jako kategorie pro diskursivní analýzu učebnic občanské výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064287" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učebnice jako nástroj politické moci: obraz ideálního občana jako kategorie pro diskursivní analýzu učebnic občanské výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Učebnice tvoří nedílnou součást formálního kurikula. Samotný obsah učebnic je ovšem determinován vlivy, které jsou vnější nejen dalším kurikulárním dokumentům, ale i samotnému vzdělávacímu systému. Právě k problému společenské podmíněnosti učebnic míří tato kapitola, přičemž jejím cílem je zaměřit se na politicko-společenskou, resp. ideologickou determinaci učebních textů ? na vysvětlení jejího původu, návrhu možnosti analýzy a praktickou aplikaci rozboru konkrétního učebního textu.
Název v anglickém jazyce
Textbook as a tool of political power: the image of the ideal citizen as a category for discursive analysis of civics textbooks
Popis výsledku anglicky
Textbooks are an integral part of the formal curriculum. The actual content of the books, however, is determined by factors that are external to other curriculum not only documents but also the education system itself. Now the problem of social conditioning textbooks heads this chapter, and its goal is to focus on the political and social, respectively ideological determination of textbooks - to explain its origin, design options analysis and practical application of the analysis of a particular textbook.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky
ISBN
9788021061323
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
63-76
Počet stran knihy
354
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—