Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učebnice jako nástroj politické moci: obraz ideálního občana jako kategorie pro diskursivní analýzu učebnic občanské výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064287" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učebnice jako nástroj politické moci: obraz ideálního občana jako kategorie pro diskursivní analýzu učebnic občanské výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Učebnice tvoří nedílnou součást formálního kurikula. Samotný obsah učebnic je ovšem determinován vlivy, které jsou vnější nejen dalším kurikulárním dokumentům, ale i samotnému vzdělávacímu systému. Právě k problému společenské podmíněnosti učebnic míří tato kapitola, přičemž jejím cílem je zaměřit se na politicko-společenskou, resp. ideologickou determinaci učebních textů ? na vysvětlení jejího původu, návrhu možnosti analýzy a praktickou aplikaci rozboru konkrétního učebního textu.

  • Název v anglickém jazyce

    Textbook as a tool of political power: the image of the ideal citizen as a category for discursive analysis of civics textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    Textbooks are an integral part of the formal curriculum. The actual content of the books, however, is determined by factors that are external to other curriculum not only documents but also the education system itself. Now the problem of social conditioning textbooks heads this chapter, and its goal is to focus on the political and social, respectively ideological determination of textbooks - to explain its origin, design options analysis and practical application of the analysis of a particular textbook.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky

  • ISBN

    9788021061323

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    63-76

  • Počet stran knihy

    354

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly