Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Studies Simulations-A Challenge for the Compentences of Not Only the Czech Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00067530" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00067530 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.poltext.pl/szukaj.htm" target="_blank" >http://www.poltext.pl/szukaj.htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Studies Simulations-A Challenge for the Compentences of Not Only the Czech Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution presents the results of a pilot study research within a doctoral thesis regarding educational simulations and their impact on attitudes of students towards social responsibility.Results of the quantitative part of the pilot study are shown as well as the insight into a promising approach measuring attitudes- the Q-methodology. Showing the shift in individual attitude components cognitive, emotional and behavioral the author explains the potential of role-play element in educational simulations used in the research for the emotional component of the attitudes. The new principles regarding the educational outcomes of the Czech Republic curricular politics are explained briefly focusing on attitudes and the possibility to alter them withthe help of educational simulations.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Studies Simulations-A Challenge for the Compentences of Not Only the Czech Students

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution presents the results of a pilot study research within a doctoral thesis regarding educational simulations and their impact on attitudes of students towards social responsibility.Results of the quantitative part of the pilot study are shown as well as the insight into a promising approach measuring attitudes- the Q-methodology. Showing the shift in individual attitude components cognitive, emotional and behavioral the author explains the potential of role-play element in educational simulations used in the research for the emotional component of the attitudes. The new principles regarding the educational outcomes of the Czech Republic curricular politics are explained briefly focusing on attitudes and the possibility to alter them withthe help of educational simulations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Bonds & Bridges - Facing the Challenges of the Globalizing World with the Use of Simulation and Gaming

  • ISBN

    9788375612127

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    107-114

  • Název nakladatele

    Poltext

  • Místo vydání

    Warsaw

  • Místo konání akce

    Warsaw

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku