Social Studies Simulations-A Challenge for the Compentences of Not Only the Czech Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00067530" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00067530 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.poltext.pl/szukaj.htm" target="_blank" >http://www.poltext.pl/szukaj.htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Studies Simulations-A Challenge for the Compentences of Not Only the Czech Students
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution presents the results of a pilot study research within a doctoral thesis regarding educational simulations and their impact on attitudes of students towards social responsibility.Results of the quantitative part of the pilot study are shown as well as the insight into a promising approach measuring attitudes- the Q-methodology. Showing the shift in individual attitude components cognitive, emotional and behavioral the author explains the potential of role-play element in educational simulations used in the research for the emotional component of the attitudes. The new principles regarding the educational outcomes of the Czech Republic curricular politics are explained briefly focusing on attitudes and the possibility to alter them withthe help of educational simulations.
Název v anglickém jazyce
Social Studies Simulations-A Challenge for the Compentences of Not Only the Czech Students
Popis výsledku anglicky
The contribution presents the results of a pilot study research within a doctoral thesis regarding educational simulations and their impact on attitudes of students towards social responsibility.Results of the quantitative part of the pilot study are shown as well as the insight into a promising approach measuring attitudes- the Q-methodology. Showing the shift in individual attitude components cognitive, emotional and behavioral the author explains the potential of role-play element in educational simulations used in the research for the emotional component of the attitudes. The new principles regarding the educational outcomes of the Czech Republic curricular politics are explained briefly focusing on attitudes and the possibility to alter them withthe help of educational simulations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Bonds & Bridges - Facing the Challenges of the Globalizing World with the Use of Simulation and Gaming
ISBN
9788375612127
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
107-114
Název nakladatele
Poltext
Místo vydání
Warsaw
Místo konání akce
Warsaw
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—