Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Challenges for Student´s Skills and Attitudes within Social Studies Conventional Simulation Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076934" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Challenges for Student´s Skills and Attitudes within Social Studies Conventional Simulation Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper promotes conventional simulation games in civics curriculum as for their potential to alter attitudes. The author presents the results of a pilot study within a doctoral thesis done at Masaryk University Brno, Czech Republic together with the outlines for the research of the effectiveness of simulation game on students´ attitudes towards the poor.It also highlights the complex process of skills development within the conventional educational simulation games regarding the educational outcomesof secondary school students. The social and ethical issues are discussed together with the importance of a role-play in simulation games as for the possibility to gain empathy to individuals whose roles were played during the simulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Challenges for Student´s Skills and Attitudes within Social Studies Conventional Simulation Games

  • Popis výsledku anglicky

    The paper promotes conventional simulation games in civics curriculum as for their potential to alter attitudes. The author presents the results of a pilot study within a doctoral thesis done at Masaryk University Brno, Czech Republic together with the outlines for the research of the effectiveness of simulation game on students´ attitudes towards the poor.It also highlights the complex process of skills development within the conventional educational simulation games regarding the educational outcomesof secondary school students. The social and ethical issues are discussed together with the importance of a role-play in simulation games as for the possibility to gain empathy to individuals whose roles were played during the simulation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 8th European Conference on Games Based Learning

  • ISBN

    9781910309551

  • ISSN

    2049-0992

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    683-687

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading UK

  • Místo konání akce

    University of Applied SciencesHTW Berlin Germany

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku