Challenges for Student´s Skills and Attitudes within Social Studies Conventional Simulation Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076934" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076934 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Challenges for Student´s Skills and Attitudes within Social Studies Conventional Simulation Games
Popis výsledku v původním jazyce
The paper promotes conventional simulation games in civics curriculum as for their potential to alter attitudes. The author presents the results of a pilot study within a doctoral thesis done at Masaryk University Brno, Czech Republic together with the outlines for the research of the effectiveness of simulation game on students´ attitudes towards the poor.It also highlights the complex process of skills development within the conventional educational simulation games regarding the educational outcomesof secondary school students. The social and ethical issues are discussed together with the importance of a role-play in simulation games as for the possibility to gain empathy to individuals whose roles were played during the simulation.
Název v anglickém jazyce
Challenges for Student´s Skills and Attitudes within Social Studies Conventional Simulation Games
Popis výsledku anglicky
The paper promotes conventional simulation games in civics curriculum as for their potential to alter attitudes. The author presents the results of a pilot study within a doctoral thesis done at Masaryk University Brno, Czech Republic together with the outlines for the research of the effectiveness of simulation game on students´ attitudes towards the poor.It also highlights the complex process of skills development within the conventional educational simulation games regarding the educational outcomesof secondary school students. The social and ethical issues are discussed together with the importance of a role-play in simulation games as for the possibility to gain empathy to individuals whose roles were played during the simulation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th European Conference on Games Based Learning
ISBN
9781910309551
ISSN
2049-0992
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
683-687
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International Limited
Místo vydání
Reading UK
Místo konání akce
University of Applied SciencesHTW Berlin Germany
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—