The Motivation for Studying Music at Conservatory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00067626" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00067626 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/topical_issues_of_contemporary_m_e.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/topical_issues_of_contemporary_m_e.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6102-2012" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6102-2012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Motivation for Studying Music at Conservatory
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the subject of motivation for professional studies of music at conservatory, especially with the reasons for choosing this school, motivation in studies, study and professional aims of the students at the beginning of the studies.The results of the research which examined the mentioned questions and was conducted in the form of a questionnaire survey in the first year conservatory students are presented. The results show the main motivational factors of the studies and also an interesting disproportion between students? aspirations and possibilities of their realistic fulfilling.
Název v anglickém jazyce
The Motivation for Studying Music at Conservatory
Popis výsledku anglicky
The article deals with the subject of motivation for professional studies of music at conservatory, especially with the reasons for choosing this school, motivation in studies, study and professional aims of the students at the beginning of the studies.The results of the research which examined the mentioned questions and was conducted in the form of a questionnaire survey in the first year conservatory students are presented. The results show the main motivational factors of the studies and also an interesting disproportion between students? aspirations and possibilities of their realistic fulfilling.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Topical Issues of Contemporary Music Education
ISBN
9788021061026
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
64-77
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000326565400008