Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Investigation of Czech Lower Secondary School Pupils Toward Science Subjects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00068762" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00068762 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Investigation of Czech Lower Secondary School Pupils Toward Science Subjects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is focused on the investigation of the Czech lower secondary school pupils toward science subjects (biology, chemistry, physics and geography). The curriculum of the Czech Republic included these subjects in the group call ?Man and Nature?. The published studies showed, the pupils? attitudes toward science subjects are relatively negative. This kind of subjects belongs among the least favorite. The physics and chemistry ranked very often at as the least favorite. In or study was the questionnaire with 25 Likert type items used. Only for the subject geography was used 27 items. It is due to the position of geography, this subject is standing between science and social subjects, so the character of several items was different from the items for other science subjects. The construct validity was established by factor analysis, which divided items into 4 (geography, chemistry and physics) or 3 (biology) dimensions.

  • Název v anglickém jazyce

    The Investigation of Czech Lower Secondary School Pupils Toward Science Subjects

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is focused on the investigation of the Czech lower secondary school pupils toward science subjects (biology, chemistry, physics and geography). The curriculum of the Czech Republic included these subjects in the group call ?Man and Nature?. The published studies showed, the pupils? attitudes toward science subjects are relatively negative. This kind of subjects belongs among the least favorite. The physics and chemistry ranked very often at as the least favorite. In or study was the questionnaire with 25 Likert type items used. Only for the subject geography was used 27 items. It is due to the position of geography, this subject is standing between science and social subjects, so the character of several items was different from the items for other science subjects. The construct validity was established by factor analysis, which divided items into 4 (geography, chemistry and physics) or 3 (biology) dimensions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Educational and Social Research

  • ISSN

    2239-978X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    11-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus