Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lexical bundles in academic texts by non-native speakers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00074833" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00074833 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-3" target="_blank" >10.5817/BSE2012-2-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lexical bundles in academic texts by non-native speakers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is concerned with the use of lexical bundles in non-native speaker academic discourse. Lexical bundles are seen as a major component in coherent linguistic production and an essential aspect of the shared knowledge of a professional discourse community. The investigation is carried out on a corpus of diploma theses written by Czech students of English with the aim of finding out to what extent the authors of diploma theses use the different functional types of lexical bundles typical of expertacademic discourse. While addressing the issues of accuracy, first language interference and the role of different functional types of bundles in coherent discourse production, the author also considers some approaches to teaching genre- and discipline-specific lexical bundles.

  • Název v anglickém jazyce

    Lexical bundles in academic texts by non-native speakers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is concerned with the use of lexical bundles in non-native speaker academic discourse. Lexical bundles are seen as a major component in coherent linguistic production and an essential aspect of the shared knowledge of a professional discourse community. The investigation is carried out on a corpus of diploma theses written by Czech students of English with the aim of finding out to what extent the authors of diploma theses use the different functional types of lexical bundles typical of expertacademic discourse. While addressing the issues of accuracy, first language interference and the role of different functional types of bundles in coherent discourse production, the author also considers some approaches to teaching genre- and discipline-specific lexical bundles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brno Studies in English

  • ISSN

    0524-6881

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    37-58

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus