Lexical bundles in academic texts by non-native speakers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00074833" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00074833 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-3" target="_blank" >10.5817/BSE2012-2-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Lexical bundles in academic texts by non-native speakers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is concerned with the use of lexical bundles in non-native speaker academic discourse. Lexical bundles are seen as a major component in coherent linguistic production and an essential aspect of the shared knowledge of a professional discourse community. The investigation is carried out on a corpus of diploma theses written by Czech students of English with the aim of finding out to what extent the authors of diploma theses use the different functional types of lexical bundles typical of expertacademic discourse. While addressing the issues of accuracy, first language interference and the role of different functional types of bundles in coherent discourse production, the author also considers some approaches to teaching genre- and discipline-specific lexical bundles.
Název v anglickém jazyce
Lexical bundles in academic texts by non-native speakers
Popis výsledku anglicky
The paper is concerned with the use of lexical bundles in non-native speaker academic discourse. Lexical bundles are seen as a major component in coherent linguistic production and an essential aspect of the shared knowledge of a professional discourse community. The investigation is carried out on a corpus of diploma theses written by Czech students of English with the aim of finding out to what extent the authors of diploma theses use the different functional types of lexical bundles typical of expertacademic discourse. While addressing the issues of accuracy, first language interference and the role of different functional types of bundles in coherent discourse production, the author also considers some approaches to teaching genre- and discipline-specific lexical bundles.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Brno Studies in English
ISSN
0524-6881
e-ISSN
—
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
37-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—