Učební úlohy jako příležitosti k rozvíjení a dosahování očekávaných výstupů: analýza koherence učebnic a RVP ZV
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066245" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066245 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učební úlohy jako příležitosti k rozvíjení a dosahování očekávaných výstupů: analýza koherence učebnic a RVP ZV
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá rolí učebnic v procesu implementace kurikulární reformy. Autoři se snaží na příkladu vybraných učebních úloh v učebnicích zeměpisu zjistit, zda tyto úlohy poskytují příležitosti k rozvíjení a dosahování očekávaných výstupů definovaných vRámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Výzkumný soubor tvořilo 399 učebních úloh ze tří aktuálně používaných učebnic zeměpisu. Hlavní metodou byla obsahová analýza spočívající v posuzování koherence RVP ZV a učebnic. Konkrétně se jednalo o srovnávání požadavků na operace s učivem kladených na žáka v učebních úlohách v učebnicích a v příslušných očekávaných výstupech RVP ZV.
Název v anglickém jazyce
Learning tasks as opportunities for the development and achievement of expected outputs: An analysis of the coherence of textbooks and the Framework Educational Programme for Basic Education
Popis výsledku anglicky
This study is concerned with the role of textbooks in the process of implementation of curricular reform. Using the example of selected learning task in geography textboks, the authors seek to establish whether these tasks provide an opportunity for thedevelopment and achievement of the expected outcomes defined in the Czech Framework Educational Programme for Basic Education (RVP ZV).The research sample consisted of 399 learning tasks from three current Czech lower secondary geography textbooks. The main method was content analysis involving assessment of the coherence between the RVP ZV and the textbooks.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP059" target="_blank" >GPP407/12/P059: Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
169-183
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—