Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066816" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066816 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_5_p634_OdReformy_Janik.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_5_p634_OdReformy_Janik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený text je pokusem o analytickou studii s programovým vyústěním. Jeho cílem je teoreticky vymezit a empiricky analyzovat ?problém? kurikulární reformy a koncipovat její vztah ke kultuře vyučování a učení. V úvodu autor zasazuje současnou českou kurikulární reformu do širšího kontextu vzdělávací transformace a zamýšlí se nad předmětem a charakterem reformy. V návaznosti na to s využitím tzv. ekvalizéru governance rozebírá problém načasování reformy, a to v kontextu analýzy širších mechanismů fungování a ovládání školského systému. Za klíčové lze považovat autorovo tvrzení, že současná česká kurikulární refor ma stěží pozvedne kvalitu výuky, neboť její implementace vyústila v nezvladatelný formalismus. Cesta ke kvalitě výuky podle autora spočíváv podpoře produktivní kul tury vyučování a učení. Realizovat změnu tudíž znamená propracovat novou ? produktivní ? kulturu vyučování a učení.
Název v anglickém jazyce
From curricular reform towards productive culture of teaching and learning
Popis výsledku anglicky
The paper presents an analytical study that is concluded with an intended agenda setting. The ?issue? of Czech curricular reform is defined on the theoretical level and analysed on the empirical level; moreover, its relationship to the culture of teaching and learning is described. At first, the current Czech curricular reform is viewed from the perspective of a broader context of educational transformation; its focus and character are discussed. The timing of the reform is addressed, using the equalizer of governance, i.e. an analysis of broader mechanisms of functioning of and operating the educational system. Central to the paper is the author?s claim that the reform can hardly improve the quality of teaching and learning as its implementation resulted in unmanageable formalism. The author asserts that the quality can only be improved through sustained support of the productive culture of teaching and learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0262" target="_blank" >GAP407/11/0262: Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
634-663
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—