Ke klíčovým kompetencím: kulturní aspekty vyučování anglického jazyka v hlavních kurikulárních dokumentech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F05%3A00006744" target="_blank" >RIV/00216275:25210/05:00006744 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards Key Competencies: Cultural Aspects of English Language Teaching in Main Curricular Documents
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents some issues related to the ongoing curricular reform in the Czech Republic. The focus is on cultural aspects of foreign language teaching/learning as stated in key curricular documents. The analysis is carried out both at the state andthe school level of the documents. The perspective of an English language teacher is applied and the discussion is centred on a potential of teaching culture as a means of developing some of the key competencies of the school children.
Název v anglickém jazyce
Towards Key Competencies: Cultural Aspects of English Language Teaching in Main Curricular Documents
Popis výsledku anglicky
The paper presents some issues related to the ongoing curricular reform in the Czech Republic. The focus is on cultural aspects of foreign language teaching/learning as stated in key curricular documents. The analysis is carried out both at the state andthe school level of the documents. The perspective of an English language teacher is applied and the discussion is centred on a potential of teaching culture as a means of developing some of the key competencies of the school children.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cultural Studies at the Turn of the Millennium
ISBN
80-7194-816-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
7-20
Název nakladatele
Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—