Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interdisciplinarita ve výuce jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10431225" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10431225 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interdisciplinarita ve výuce jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie je věnována problematice uplatňovaní interdisciplinárního přístupu ve školní výuce jazyků. Úvodní kapitoly přinášejí teoretické vymezení interdisciplinarity a interdisciplinárních přístupů ve vyučování, zabývají se ústředními kurikulárními a programovými dokumenty upravujícími vyučování v České republice. Kapitoly věnované cizím jazykům přinášejí analýzy kurikulárních dokumentů vybraných zemí jednotlivých jazyků, analýzy školních vzdělávacích programů základních a/či středních škol a analýzy vybraných učebnicových z perspektivy interkulturality. Kapitola o českém jazyce demonstruje problematiku interdisciplinarity na průřezovém tématu mediální výchova. Monografie předkládá pestrý, ale oborově koherentní pohled na mozaiku přístupů k interdisciplinaritě ve výuce jazyků českého kurikula, a to včetně zahraničních inspirací.

  • Název v anglickém jazyce

    Interdisciplinarity in language teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph examines how interdisciplinarity can be implemented into language teaching at the school level. The introductory chapters firstly provide some theoretical background and definition of the key concepts. Furthermore, they represent and analyse the essential educational documents in the Czech Republic. The chapters aimed at foreign languages, specifically English, French, German and Russian, scrutinize the curricular documents of the corresponding countries, school education programmes for both lower- and upper-secondary levels in the local context as well as selected course books. All the analyses were carried out from the perspective of interdisciplinarity. The chapter focused on the Czech language exemplifies interdisciplinarity using the cross-curricular topic of media education. The monograph presents a varied, however coherent view on different approaches towards interdisciplinarity in language teaching including the inspiration from abroad.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-4955-9

  • Počet stran knihy

    124

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy