Interdisciplinarita ve výuce jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10431225" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10431225 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interdisciplinarita ve výuce jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie je věnována problematice uplatňovaní interdisciplinárního přístupu ve školní výuce jazyků. Úvodní kapitoly přinášejí teoretické vymezení interdisciplinarity a interdisciplinárních přístupů ve vyučování, zabývají se ústředními kurikulárními a programovými dokumenty upravujícími vyučování v České republice. Kapitoly věnované cizím jazykům přinášejí analýzy kurikulárních dokumentů vybraných zemí jednotlivých jazyků, analýzy školních vzdělávacích programů základních a/či středních škol a analýzy vybraných učebnicových z perspektivy interkulturality. Kapitola o českém jazyce demonstruje problematiku interdisciplinarity na průřezovém tématu mediální výchova. Monografie předkládá pestrý, ale oborově koherentní pohled na mozaiku přístupů k interdisciplinaritě ve výuce jazyků českého kurikula, a to včetně zahraničních inspirací.
Název v anglickém jazyce
Interdisciplinarity in language teaching
Popis výsledku anglicky
The monograph examines how interdisciplinarity can be implemented into language teaching at the school level. The introductory chapters firstly provide some theoretical background and definition of the key concepts. Furthermore, they represent and analyse the essential educational documents in the Czech Republic. The chapters aimed at foreign languages, specifically English, French, German and Russian, scrutinize the curricular documents of the corresponding countries, school education programmes for both lower- and upper-secondary levels in the local context as well as selected course books. All the analyses were carried out from the perspective of interdisciplinarity. The chapter focused on the Czech language exemplifies interdisciplinarity using the cross-curricular topic of media education. The monograph presents a varied, however coherent view on different approaches towards interdisciplinarity in language teaching including the inspiration from abroad.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-4955-9
Počet stran knihy
124
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—