Obsahová analýza textu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066987" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066987 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obsahová analýza textu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem kapitoly je stručně seznámit čtenáře s teoretickými východisky obsahové analýzy jako metodologického přístupu a s teorií textu v rámci školní edukace. Ve výkladu je představen teoretický základ obsahové analýzy, její popis, problémové otázky a možnosti využití v sociální pedagogice. Zároveň jsou prezentovány odkazy na teoretická východiska tvorby a zpracování textu s ohledem na školní edukaci. Sociální pedagogika se zde prolíná se školní pedagogikou na rovině vzdělávání žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí. Závěr výkladu obsahuje krátkou ukázku výzkumné zprávy jmenovaného přístupu.
Název v anglickém jazyce
Content analysis
Popis výsledku anglicky
The aim of this chapter is to briefly introduce readers with theoretical content analysis as a methodological approach and the theory of the text in the context of school education. The interpretation presents a theoretical basis of content analysis, description, problematic issues and possibilities of social pedagogy. They are also links presented on the theoretical basis of creation and processing of the text with regard to school education. Social pedagogy is mixed with school pedagogy at the level of education of pupils from socially disadvantaged backgrounds. Conclusion The interpretation contains a short sample of the research report of the said approach.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP13-24036P" target="_blank" >GP13-24036P: Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výzkumné metody v pedagogické praxi
ISBN
9788024743684
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
139-167
Počet stran knihy
245
Název nakladatele
Grada Publishing, a.s.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—