Diskurzivní analýza
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066988" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066988 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diskurzivní analýza
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem kapitoly je stručně seznámit čtenáře s teoretickými východisky diskursivní analýzy jako metodologického přístupu. Ve výkladu jsou prezentovány odkazy na sociální konstruktivismus, sociální konstrukci reality, odkaz Foucaultova učení, Novou etnografii. Samostatně je poté představen teoretický základ diskursivní analýzy, její hrubá kategorizace a problémové otázky. Závěr výkladu obsahuje krátkou ukázku výzkumné zprávy jmenovaného přístupu.
Název v anglickém jazyce
Discourse analysis
Popis výsledku anglicky
The aim of this chapter is to briefly introduce readers with theoretical discourse analysis as a methodological approach. In the interpretation are presented links to social constructivism, social construction of reality, a reference to Foucault learning, the New ethnography. Residential is then introduced to the theoretical basis of discourse analysis, the categorization and problem questions. Conclusion of the chapter contains a short sample of the research report of the said approach. The aim of thischapter is to briefly introduce readers with theoretical discourse analysis as a methodological approach. In the interpretation are presented links to social constructivism, social construction of reality, a reference to Foucault learning, the New ethnography. Residential is then introduced to the theoretical basis of discourse analysis, the categorization and problem questions. Conclusion of the chapter contains a short sample of the research report of the said approach.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP13-24036P" target="_blank" >GP13-24036P: Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výzkumné metody v pedagogické praxi
ISBN
9788024743684
Počet stran výsledku
42
Strana od-do
168-209
Počet stran knihy
245
Název nakladatele
Grada Publishing, a.s.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—