Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diskurzivní analýza

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066988" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066988 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diskurzivní analýza

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem kapitoly je stručně seznámit čtenáře s teoretickými východisky diskursivní analýzy jako metodologického přístupu. Ve výkladu jsou prezentovány odkazy na sociální konstruktivismus, sociální konstrukci reality, odkaz Foucaultova učení, Novou etnografii. Samostatně je poté představen teoretický základ diskursivní analýzy, její hrubá kategorizace a problémové otázky. Závěr výkladu obsahuje krátkou ukázku výzkumné zprávy jmenovaného přístupu.

  • Název v anglickém jazyce

    Discourse analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this chapter is to briefly introduce readers with theoretical discourse analysis as a methodological approach. In the interpretation are presented links to social constructivism, social construction of reality, a reference to Foucault learning, the New ethnography. Residential is then introduced to the theoretical basis of discourse analysis, the categorization and problem questions. Conclusion of the chapter contains a short sample of the research report of the said approach. The aim of thischapter is to briefly introduce readers with theoretical discourse analysis as a methodological approach. In the interpretation are presented links to social constructivism, social construction of reality, a reference to Foucault learning, the New ethnography. Residential is then introduced to the theoretical basis of discourse analysis, the categorization and problem questions. Conclusion of the chapter contains a short sample of the research report of the said approach.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP13-24036P" target="_blank" >GP13-24036P: Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Výzkumné metody v pedagogické praxi

  • ISBN

    9788024743684

  • Počet stran výsledku

    42

  • Strana od-do

    168-209

  • Počet stran knihy

    245

  • Název nakladatele

    Grada Publishing, a.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly