Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The principles of ?DACH? and of German as a pluricentric language are realizations of the principles of intercultural competence and multilingualism in the Common European Framework of Reference.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00069656" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00069656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Das DACH-Prinzip und die Plurizentrik als Realisierung der Prinzipien der Interkulturellen Kompetenz und Mehrsprachigkeit im Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmen.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Im Beitrag wird untersucht, wie sich zwei grundlegende Prinzipien des modernen DaF-Unterrichts - das DACH-Konzept und die Plurizentrik - im GER und in seiner deutschen Konkretisierung (Profile Deutsch) realisieren, ob, wo und wie sie berücksichtigt und skaliert werden. Die Analyse des GER ergab, dass ein gelungener Sprachunterricht, der laut Europarat die Entwicklung der ?mehrsprachigen und plurikulturellen Kompetenz? zum Ziel hat, für die deutsche Sprache nicht ohne die Umsetzung der Prinzipien des DACH-Konzepts und der Plurizentrik erfolgen kann.

  • Název v anglickém jazyce

    The principles of ?DACH? and of German as a pluricentric language are realizations of the principles of intercultural competence and multilingualism in the Common European Framework of Reference.

  • Popis výsledku anglicky

    The article examines how the concepts of DACH and of pluricentrism, as two of the fundamental approaches to modern teaching of German as a foreign language, are implemented in the CEFR and in its German specification (Profile Deutsch), and whether, whereand how they are taken into account and scaled. The analysis of the CEFR showed that a successful language teaching which according to the Council of Europe is aimed at the development of "multilingual and pluricultural skills" cannot be done for the German language without the implementation of the principles of DACH and pluricentrism.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Deutsch als Sprache der (Geistes)Wissenschaften

  • ISBN

    9788026303770

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    114-124

  • Název nakladatele

    Tribun EU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku