Aktuální otázky realizace mediální výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00069964" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00069964 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktuální otázky realizace mediální výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá realizací mediální výchovy ve výuce učitelů druhého stupně základních škol v České republice, a to se zvláštním zaměřením na implementaci tematických okruhů tohoto průřezového tématu do výuky. Článek shrnuje dílčí výsledky dotazníkovéhošetření, jež mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol v České republice. V příspěvku jsou představena teoretická a empirická východiska, výzkumný problém včetně výzkumných otázek a hypotéz, pojednáno je o výzkumném nástroji a výzkumném souboru, sběru i analýze získaných dat. Ve výzkumu byly použity statistické metody. Výzkum přinesl poznatky o současném stavu implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka. Výzkumné šetření ukázalo, že učitelé českého jazyka začleňují do své výuky receptivní tematické okruhy průřezového tématu Mediální výchova ve stejné míře jako tematické okruhy produktivní.
Název v anglickém jazyce
Topical Questions in Putting into Practice of Media Education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the realization of Media Education in the instruction of Czech language and literature teachers at upper primary schools in the Czech Republic with special concentration on the incorporation of the thematic topics of this cross-curricular subject to teaching. The article summarizes partial results of questionnaire research, which had a selective character and its respondents were teachers of Czech language and literature at upper primary schools in the Czech Republic. In the articlethere were presented theoretical and empirical solutions, the research problem, including the research questions and hypothesis, and the research instrument and research file, counting collection and analysis of gained data. In the empirical part the statistics procedure was utilized. The research brought findings concerning the situation of Media Education implementation to the instruction of Czech language and literature.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
131-144
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—