Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktuální otázky realizace mediální výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00069964" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00069964 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktuální otázky realizace mediální výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá realizací mediální výchovy ve výuce učitelů druhého stupně základních škol v České republice, a to se zvláštním zaměřením na implementaci tematických okruhů tohoto průřezového tématu do výuky. Článek shrnuje dílčí výsledky dotazníkovéhošetření, jež mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol v České republice. V příspěvku jsou představena teoretická a empirická východiska, výzkumný problém včetně výzkumných otázek a hypotéz, pojednáno je o výzkumném nástroji a výzkumném souboru, sběru i analýze získaných dat. Ve výzkumu byly použity statistické metody. Výzkum přinesl poznatky o současném stavu implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka. Výzkumné šetření ukázalo, že učitelé českého jazyka začleňují do své výuky receptivní tematické okruhy průřezového tématu Mediální výchova ve stejné míře jako tematické okruhy produktivní.

  • Název v anglickém jazyce

    Topical Questions in Putting into Practice of Media Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the realization of Media Education in the instruction of Czech language and literature teachers at upper primary schools in the Czech Republic with special concentration on the incorporation of the thematic topics of this cross-curricular subject to teaching. The article summarizes partial results of questionnaire research, which had a selective character and its respondents were teachers of Czech language and literature at upper primary schools in the Czech Republic. In the articlethere were presented theoretical and empirical solutions, the research problem, including the research questions and hypothesis, and the research instrument and research file, counting collection and analysis of gained data. In the empirical part the statistics procedure was utilized. The research brought findings concerning the situation of Media Education implementation to the instruction of Czech language and literature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    131-144

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus