Rozvoj pragmatické jazykové roviny uživatelů sociálních služeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00070041" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00070041 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj pragmatické jazykové roviny uživatelů sociálních služeb
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek tematizuje problematiku narušené komunikační schopnosti u osob se zdravotním postižením žijících v zařízeních sociálních služeb v České republice. U jedinců s těžšími formami zdravotního postižení, především s postižením mentálním a kombinovaným, lze z logopedického hlediska diagnostikovat symptomatické poruchy řeči. Příspěvek analyzuje stav poskytování logopedické intervence ve službách sociální péče pobytového typu a představuje data získaná z kvantitativního šetření, jehož dominantní výzkumnou techniku tvoří dotazník vlastní konstrukce. Na kvantitativní výzkum navazuje rovněž dílčí kvalitativní šetření opírající se o metody polostrukturovaného rozhovoru.
Název v anglickém jazyce
Development of pragmatic language level in social services users
Popis výsledku anglicky
Paper discuss the issue of communication skills of persons with disabilities who are living in social care facilities in Czech Republic. For individuals with more serious forms of disability, especially intellectual and multiple disabilities, can be in terms of speech therapy diagnose symptomatic speech. The paper analyzes the status of the speech intervention in social care services ? residential type, and presents data obtained from the quantitative survey, the dominant research method consists of a questionnaire of our own design. On the quantitative research also follows the partial qualitative research methods based on semi-structured interview. The results bring new insights on the approach to the development of pragmatic communication skills ofpersons with symptomatic speech disorder, which is often in speech theory and practice neglected, and also present study based on the current conception of speech therapy geared to persons at all ages with various types and forms of disab
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI II. Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej medzinárodnej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika
ISBN
9788055508405
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
136-149
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—