Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam posilování pragmatické roviny jazyka u žáků se středně těžkým mentálním postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071100" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam posilování pragmatické roviny jazyka u žáků se středně těžkým mentálním postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá narušenou komunikační schopností u žáků v pásmu středně těžkého mentálního postižení. Primární zdravotní postižení projevující se snížením intelektových schopností se sekundárně odráží rovněž v komunikační schopnosti jedince, narušenaje obvykle receptivní i expresivní stránka jazyka, osoba s mentálním postižením je omezena v dovednostech sociálního užití komunikačních schopností. Kapitola se věnuje logopedické intervenci u žáků se středně těžkým mentálním postižením žijících v zařízeních sociálních služeb s ohledem na rozvoj jejich pragmatické jazykové roviny. Kapitola prezentuje výsledky kvantitativně orientovaného výzkumného šetření s navázáním kvalitativních metod, hlavní výzkumnou techniku tvoří nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce a rozhovory s učiteli, logopedy a pracovníky v sociálních službách. Předmětem šetření je analýza rozvoje sociální aplikace komunikace u žáků s mentálním postižením v prostředí sociálních služeb.

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Strengthening Pragmatic Language in Students with Moderate Intellectual Disability

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with communication disorders in students with moderate intellectual disability. Primary disability manifested as reduced intellectual ability is also reflected in the secondary communication abilities of the individual, receptive and expressive language is usually impaired, a person with intellectual disability is limited in skills of social use of communication skills. The chapter introduces speech therapy as a part of the intervention in students with moderate intellectual disabilities living in institutions with regards to the development of their pragmatic language. The chapter presents the results of quantitatively oriented research with the elements of qualitative methods, the main research techniques are a questionnaire and interviews with teachers, speech therapists and social services workers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII

  • ISBN

    9788073152468

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    153-164

  • Počet stran knihy

    418

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly