Podpora sociální inkluze jedinců se symptomatickou poruchou řeči ve věku mladší dospělosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00075555" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00075555 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora sociální inkluze jedinců se symptomatickou poruchou řeči ve věku mladší dospělosti
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá problematikou symptomatických poruch řeči, jakožto kategorií narušené komunikační schopnosti, vyskytující se u jedinců s mentálním a kombinovaným postižením. Studie je zaměřena na oblast poskytování logopedické intervence v zařízeníchsociálních služeb v České republice osobám ve věku mladší dospělosti a analyzuje podporu jejich sociální inkluze realizovanou v rámci posilování komunikačních schopností uživatelů domovů pro osoby se zdravotním postižením. Prostřednictvím dat získaných zuskutečněného kvantitativně orientovaného anonymního dotazníkového šetření s návaznými kvalitativními prvky jsou představeny dílčí výsledky dvouetapové studie zabývající se stavem logopedické intervence v domovech pro osoby se zdravotním postižením a přístupem vedoucích pracovníků zařízení k uplatňování speciálně pedagogické podpory v kontextu rozvoje komunikačních schopností a dovedností uživatelů zařízení.
Název v anglickém jazyce
Promoting Social Inclusion of Individuals with Symptomatic Speech Disorder in the Younger Adult Age
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with symptomatic speech disorders as a category of communication disorders occurring in individuals with mental and combined disabilities. The study is focused on the speech intervention in social services in the Czech Republic, personsaged younger adulthood and analyzes support their social inclusion realized in strengthening communication skills of users homes for persons with disabilities. Through data obtained from the effected quantitatively oriented anonymous survey with relatedqualitative elements are presented partial results of two-stage studies of the state of speech therapy in homes for persons with disabilities and of approach of institution managers to implement special education support in the context of the development of communication skills of users.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Možnosti a limity výzkumu ve speciální pedagogice
ISBN
9788024439303
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
19-30
Počet stran knihy
219
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
000350075300003