Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00070085" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00070085 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky
Popis výsledku v původním jazyce
Tato práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Přináší vymezení základních pojmů i souhrn dosavadního poznání v dané oblasti. V souladu s deklarovaným cílem výzkumného záměru PdF MU Speciální vzdělávací potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu (hlavní řešitelka prof. M. Vítková), jehož je součástí, je vyústění této práce soustředěno k procesu formování inkluzivní didaktiky v podmínkách běžné primární školy. K hlubší deskripci tohoto procesu měl přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé.
Název v anglickém jazyce
Education of Pupils with Special Educational Needs as Starting Point of Inclusive Didactics
Popis výsledku anglicky
This study deals with a topic of education of pupils with special educational needs at primary schools of a main educational stream. It brings the definition of basic terms and the brief summary of a current view in this area. In accordance with the stated objective of the research intent at Faculty of Education, Masaryk University Special Educational Needs of Pupils in the Context of Framework Educational Programme (main researcher prof. M. Vítková), which is included, the outcome of this work is focused on the process of forming the inclusive didactics at conditions of a common primary school. For a deeper description of this process should contribute the qualitative research of a current conception of education of elementary reading and writing as one of the main subjects of primary education. The research was realized at chosen schools by a method of focus group.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021063952
Počet stran knihy
150
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—