Kvízy, křížovky a karetní hry jako prostředek motivace v chemii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071496" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071496 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvízy, křížovky a karetní hry jako prostředek motivace v chemii
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsou stručně představeny dvě práce autorek zaměřené na hry, luštění chemických kvízů, křížovek s chemickou problematikou apod. a jsou uvedeny některé zkušenosti s jejich využitím. Již dříve bylo dokázáno, že využití cíleně připravených karetních her ve výuce jednoho konkrétního učiva může zvýšit efektivitu výuky. Pokud jde o vliv na dlouhodobější studijní výsledky, autorky provedly experiment se slibnými výsledky naznačujícími, že by i tímto způsobem mohla motivace hrami být efektivní. Experiment však byl proveden s relativně malým počtem žáků. Byl též učiněn pokus o zjištění vlivu využití motivačních úloh na vztah žáků 8. a 9. třídy základní školy k chemii. Výsledky tohoto experimentu trvajícího 1,5 roku naznačují, že k částečnému kladnémuovlivnění vztahu žáků k chemii skutečně dojít mohlo, přesto však autorky nabádají k opatrné interpretaci výsledků, protože na vztah žáků k vyučovacímu předmětu má vliv celá řada faktorů, jejichž působení nelze zabránit.
Název v anglickém jazyce
Quizzes, puzzles and card games as a motivation tool in chemistry
Popis výsledku anglicky
The paper briefly presents two works of authors focused on games, solving chemical quizzes, crosswords with chemical problems , etc. and some experience with their use . It has previously been shown that the use of purpose-prepared card games in teachinga particular subject matter can increase the effectiveness of teaching. As for the influence on longer-term study results, the authors conducted an experiment with promising results suggesting that in this way could the motivation by games be also effective. However, the experiment was arranged with a relatively small number of pupils. We also attempted to determine the effect of use of motivational tasks on the relationship the 8th and 9th grade pupils of primary school to chemistry. The results of this experiment (lasting 1.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II
ISBN
9788021066052
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
24-29
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—