Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional Aspects of Learning and Teaching: Reviewing the Field - Discussing the Issues

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071982" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071982 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/13:43886067

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emotional Aspects of Learning and Teaching: Reviewing the Field - Discussing the Issues

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The survey study gives an overview of the international research on emotions in learning and teaching. It addresses various theoretical, contextual, practical, and empirical aspects. In the first part, the paper reflects the core concept of emotions withparticular emphasis on academic and achievement emotions. Next, it reviews the impact of emotions on students? learning and achievement, as well as on the relation between emotions and instructional quality. The final part deals with academic emotions viewed in the context of different school subjects. In general, this introductory paper emphasizes the relevance of emotions for education, especially for learning and teaching in school.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional Aspects of Learning and Teaching: Reviewing the Field - Discussing the Issues

  • Popis výsledku anglicky

    The survey study gives an overview of the international research on emotions in learning and teaching. It addresses various theoretical, contextual, practical, and empirical aspects. In the first part, the paper reflects the core concept of emotions withparticular emphasis on academic and achievement emotions. Next, it reviews the impact of emotions on students? learning and achievement, as well as on the relation between emotions and instructional quality. The final part deals with academic emotions viewed in the context of different school subjects. In general, this introductory paper emphasizes the relevance of emotions for education, especially for learning and teaching in school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    7-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84899839505