Emotional Aspects of Learning and Teaching: Reviewing the Field - Discussing the Issues
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071982" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071982 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/13:43886067
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Emotional Aspects of Learning and Teaching: Reviewing the Field - Discussing the Issues
Popis výsledku v původním jazyce
The survey study gives an overview of the international research on emotions in learning and teaching. It addresses various theoretical, contextual, practical, and empirical aspects. In the first part, the paper reflects the core concept of emotions withparticular emphasis on academic and achievement emotions. Next, it reviews the impact of emotions on students? learning and achievement, as well as on the relation between emotions and instructional quality. The final part deals with academic emotions viewed in the context of different school subjects. In general, this introductory paper emphasizes the relevance of emotions for education, especially for learning and teaching in school.
Název v anglickém jazyce
Emotional Aspects of Learning and Teaching: Reviewing the Field - Discussing the Issues
Popis výsledku anglicky
The survey study gives an overview of the international research on emotions in learning and teaching. It addresses various theoretical, contextual, practical, and empirical aspects. In the first part, the paper reflects the core concept of emotions withparticular emphasis on academic and achievement emotions. Next, it reviews the impact of emotions on students? learning and achievement, as well as on the relation between emotions and instructional quality. The final part deals with academic emotions viewed in the context of different school subjects. In general, this introductory paper emphasizes the relevance of emotions for education, especially for learning and teaching in school.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
7-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84899839505