Komunikační schopnosti žáků základní školy speciální
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072202" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikační schopnosti žáků základní školy speciální
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá úrovní komunikačních schopností žáků s kombinovaným postižením, kteří navštěvují základní školu speciální. Je stručně představena problematika těžkého zdravotního postižení, narušené komunikační schopnosti v podobě symptomatických poruch řeči, dále je vymezena legislativa vztahující se k problematice a možnosti vzdělávání žáků s těžkou poruchou dorozumívacích schopností v systému speciálního školství v České republice. Empirická část kapitoly nabízí výsledky kvalitativního šetření v podobě dvou případových studií žáků s kombinovaným postižením.
Název v anglickém jazyce
Communication Skills in Special School Pupils
Popis výsledku anglicky
This chapter presents communication skills in pupils with multiple disabilities who attend special schools. We briefly introduce severe disabilities, communication disorders as symptomatic speech disorders; we also define legislation policy relating to the issue and education options for pupils with severe communication disorders in special schools in the Czech Republic. The empirical part of the chapter provides the results of qualitative research in the form of two case studies introducing pupils withmultiple disabilities.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools.
ISBN
9788021066731
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
113-124
Počet stran knihy
310
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—