Heart rate changeability in representation lessons of physical education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072421" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072421 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://conference2013.fsps.muni.cz" target="_blank" >http://conference2013.fsps.muni.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Heart rate changeability in representation lessons of physical education
Popis výsledku v původním jazyce
In the research contribution we deal with relation between development of heart rate in model P. E. classes and optimal development of heart rate described in professional publications. The contribution Changes of heart rate in P. E. (physical education)model classes focuses on obtaining knowledge related to intensity of physical exercise considering heart rate in P. E. classes led by future teachers. Theoretical bases rely on pedagogical kinanthropology and focus on contents, structure and effectiveness of P. E. class on the first grade of primary schoul (ISCED 1).The main theoretical base which is related to P. E. didaktics is a set of methods of observing efficiency of P. E. class. The main method of the empirical research is to monitor changes inheart rate of pupils, which complements the Method chronometry (measuring time use in physical education classes).
Název v anglickém jazyce
Heart rate changeability in representation lessons of physical education
Popis výsledku anglicky
In the research contribution we deal with relation between development of heart rate in model P. E. classes and optimal development of heart rate described in professional publications. The contribution Changes of heart rate in P. E. (physical education)model classes focuses on obtaining knowledge related to intensity of physical exercise considering heart rate in P. E. classes led by future teachers. Theoretical bases rely on pedagogical kinanthropology and focus on contents, structure and effectiveness of P. E. class on the first grade of primary schoul (ISCED 1).The main theoretical base which is related to P. E. didaktics is a set of methods of observing efficiency of P. E. class. The main method of the empirical research is to monitor changes inheart rate of pupils, which complements the Method chronometry (measuring time use in physical education classes).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sport and Quality of Life 2013
ISBN
9788021066403
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
344-351
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000360937000039