Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Heart rate changeability in representation lessons of physical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072421" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072421 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://conference2013.fsps.muni.cz" target="_blank" >http://conference2013.fsps.muni.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Heart rate changeability in representation lessons of physical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the research contribution we deal with relation between development of heart rate in model P. E. classes and optimal development of heart rate described in professional publications. The contribution Changes of heart rate in P. E. (physical education)model classes focuses on obtaining knowledge related to intensity of physical exercise considering heart rate in P. E. classes led by future teachers. Theoretical bases rely on pedagogical kinanthropology and focus on contents, structure and effectiveness of P. E. class on the first grade of primary schoul (ISCED 1).The main theoretical base which is related to P. E. didaktics is a set of methods of observing efficiency of P. E. class. The main method of the empirical research is to monitor changes inheart rate of pupils, which complements the Method chronometry (measuring time use in physical education classes).

  • Název v anglickém jazyce

    Heart rate changeability in representation lessons of physical education

  • Popis výsledku anglicky

    In the research contribution we deal with relation between development of heart rate in model P. E. classes and optimal development of heart rate described in professional publications. The contribution Changes of heart rate in P. E. (physical education)model classes focuses on obtaining knowledge related to intensity of physical exercise considering heart rate in P. E. classes led by future teachers. Theoretical bases rely on pedagogical kinanthropology and focus on contents, structure and effectiveness of P. E. class on the first grade of primary schoul (ISCED 1).The main theoretical base which is related to P. E. didaktics is a set of methods of observing efficiency of P. E. class. The main method of the empirical research is to monitor changes inheart rate of pupils, which complements the Method chronometry (measuring time use in physical education classes).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sport and Quality of Life 2013

  • ISBN

    9788021066403

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    344-351

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000360937000039