Učební úlohy rozvíjející kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072533" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učební úlohy rozvíjející kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této kapitoly je uvedení do problematiky týkající se učebních úloh rozvíjejících kompetenci k řešení problémů, neboť právě tyto úlohy dle našeho názoru vhodně reflektují požadavky spojené s kvalitou současného vzdělávání. Text je rozdělen do pěti podkapitol. Úvodní podkapitola zdůvodňuje výběr tématu, druhá podkapitola vymezuje základní pojmy, a to po linii problémová učební úloha - problem-based learning - kompetence k řešení problémů. Ve třetí podkapitole jsou shrnuty některé základní výzkumné poznatky týkající se tématu a vyzdviženy určité dílčí, pro práci relevantní výsledky. Čtvrtá podkapitola představuje přípravnou fázi metodologických postupů, pomocí kterých je problematika zkoumána. Kapitola je shrnuta v závěru.
Název v anglickém jazyce
Learning Tasks in Science Instruction Developing the Problem-Solving Competence
Popis výsledku anglicky
The aim of the chapter to introduce the topic of learning tasks developing the problem-solving competence which in our opinion reflect adequately the requirements of the quality in education. The text is divided into 5 sub chapters.The first one gives the reasons for choosing the topic, the second sub chapter defines the problem learning tasks, problem-based learning and problem-solving competence. The third part summarizes former research in the field of study and its results relevant for the chapter.The fourth part gives information about the preliminary phase of the methodology used in the investigation. The chapter is summarized in the conclusion.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům
ISBN
9788021066779
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
157-170
Počet stran knihy
263
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—