Management škol a inkluze ve vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072965" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072965 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Management škol a inkluze ve vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zaměřuje na zkoumání a prezentaci postojů managementu základních a středních škol. Vzhledem k tomu, významným trendem, který posunuje lidské vědění kupředu, je mezioborový pohled na zkoumané skutečnosti se v rámci kapitoly věnujeme interdisciplinárnímu pohledu na zdravotní postižení. Na základě výsledků výzkumu se zamýšlíme nad tím, proč je managementu škol blízký tzv. medicínský modle pojetí zdravotního postižení. Kromě tohoto se věnujeme postojům managementu škol k facilitátorům inkluzivního vzdělávání včetně vývoje vnímání důležitosti jednotlivých facilitátorů v prostředí základních a středních škol. Výzkum probíhal metodou kvantitativního sběru dat pomocí online dotazníku. Výzkumnou jednotkou byl ředitel a ředitelka základních škol a středních škol v Pardubickém kraji. Následně došlo k analýze získaných dat vypovídajících o vnímání facilitátorů a predikci možnosti integrace žáka pouze na základě určitého druhu zrakového postižení.
Název v anglickém jazyce
School Management And Inclusive Education
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on research and presentation of attitudes of primary and secondary school management. As the trends pushing forward scientific knowledge are multidisciplinary, we consider disability from perspectives of different scientific fields. Based on the results of our research; we try to find out why is the medical model predominant within the school management personnel. Further, we look at management attitudes towards facilitators of inclusive education including perceptions of importanceof specific facilitators in primary and secondary schools. We used quantitative approach, specifically on-line questionnaire. The research has been conducted among principals of primary and secondary schools in Pardubice region. After collecting the datawe analyzed management?s perceptions of facilitators and predictions of possible integration of students with different types of visual impairments.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.
ISBN
9788021066885
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
59-76
Počet stran knihy
156
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—