Mnohojazyčnost a didaktika cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074187" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074187 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mnohojazyčnost a didaktika cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této knihy bylo představit aktuální trendy didaktiky cizích jazyků, které jsou manifestovány zejména v konceptu didaktiky mnohojazyčnosti reagujícím na nové požadavky kladené na jazykové vzdělávání. Ve dvou na sebe navazujících částech byly uchopeny terminologické otázky fenoménu mnohojazyčnost, provázanost didaktiky mnohojazyčnosti s jazykovou politikou a s dosavadním stavem poznání v oblasti teorií osvojování cizích jazyků. Tento oborově didaktický přístup byl v následující části podrobně charakterizován a ukotven v kontextu didaktiky cizích jazyků a poté byly představeny dva jeho koncepty, kterými je didaktika meziporozumění a didaktika dalšího cizího jazyka. Posledně jmenovaný koncept byl podrobněji osvětlen na příkladu učení se němčině jakodalšího cizího jazyka po angličtině u žáka s češtinou jako mateřským jazykem. Hlavní pozornost byla věnována lingvistickým východiskům, tzv.
Název v anglickém jazyce
Multilingualism and Foreign Language Didactics
Popis výsledku anglicky
The aim of this book is to introduce current trends in the didactics of foreign languages, represented mainly by the concept of the didactics of multilingualism which is responding to new demands on foreign language learning. In the two opening sections,issues of terminology on the phenomenon of multilingualism as well as the consistency of the didactics of multilingualism with European language policies and with the current state of knowledge in the theory of language acquisition were grasped. In thefollowing section, the approach to learning of foreign lanuguages was described in more detail and anchored within the area of language didactics. Then, two of its concepts were introduced, being the didactics of intercomprehension and the didactics of second foreign language. The latter concept was further exemplifi ed using German as another foreign language after English, as acquired by learners with Czech as their mother tongue.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0321" target="_blank" >GAP407/11/0321: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021066830
Počet stran knihy
127
Název nakladatele
Masarykova univerzita, Muni Press
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—