Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mnohojazyčnost a didaktika cizích jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074187" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074187 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mnohojazyčnost a didaktika cizích jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této knihy bylo představit aktuální trendy didaktiky cizích jazyků, které jsou manifestovány zejména v konceptu didaktiky mnohojazyčnosti reagujícím na nové požadavky kladené na jazykové vzdělávání. Ve dvou na sebe navazujících částech byly uchopeny terminologické otázky fenoménu mnohojazyčnost, provázanost didaktiky mnohojazyčnosti s jazykovou politikou a s dosavadním stavem poznání v oblasti teorií osvojování cizích jazyků. Tento oborově didaktický přístup byl v následující části podrobně charakterizován a ukotven v kontextu didaktiky cizích jazyků a poté byly představeny dva jeho koncepty, kterými je didaktika meziporozumění a didaktika dalšího cizího jazyka. Posledně jmenovaný koncept byl podrobněji osvětlen na příkladu učení se němčině jakodalšího cizího jazyka po angličtině u žáka s češtinou jako mateřským jazykem. Hlavní pozornost byla věnována lingvistickým východiskům, tzv.

  • Název v anglickém jazyce

    Multilingualism and Foreign Language Didactics

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this book is to introduce current trends in the didactics of foreign languages, represented mainly by the concept of the didactics of multilingualism which is responding to new demands on foreign language learning. In the two opening sections,issues of terminology on the phenomenon of multilingualism as well as the consistency of the didactics of multilingualism with European language policies and with the current state of knowledge in the theory of language acquisition were grasped. In thefollowing section, the approach to learning of foreign lanuguages was described in more detail and anchored within the area of language didactics. Then, two of its concepts were introduced, being the didactics of intercomprehension and the didactics of second foreign language. The latter concept was further exemplifi ed using German as another foreign language after English, as acquired by learners with Czech as their mother tongue.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0321" target="_blank" >GAP407/11/0321: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788021066830

  • Počet stran knihy

    127

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita, Muni Press

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy