Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visuals in geography textbooks: Increasing reliability of the assessment tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074763" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074763 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/13:00074764

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visuals in geography textbooks: Increasing reliability of the assessment tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The pupils? acquisition of knowledge during school instruction is nowadays strongly influenced by the expansion of visual media (Moser, 2010). In this context, contemporary textbook production is undergoing a visual turn (LaSpina, 1998). Although the amount of visuals in textbooks grows at the expense of text, there is a lack of serious and research-based considerations of their assessment. The aim of the paper is to describe the process of development of a research instrument for (a) the categorizationof types and (b) the assessment of particular instructional qualities of visuals in geography textbooks (see Janko, 2012). The category system is based on deductive content analysis (see Gläser-Zikuda, 2008, p. 72). Theoretical background underpinning the research instrument is presented, especially the Dual Coding Theory (e.g. Paivio, 2007).

  • Název v anglickém jazyce

    Visuals in geography textbooks: Increasing reliability of the assessment tool

  • Popis výsledku anglicky

    The pupils? acquisition of knowledge during school instruction is nowadays strongly influenced by the expansion of visual media (Moser, 2010). In this context, contemporary textbook production is undergoing a visual turn (LaSpina, 1998). Although the amount of visuals in textbooks grows at the expense of text, there is a lack of serious and research-based considerations of their assessment. The aim of the paper is to describe the process of development of a research instrument for (a) the categorizationof types and (b) the assessment of particular instructional qualities of visuals in geography textbooks (see Janko, 2012). The category system is based on deductive content analysis (see Gläser-Zikuda, 2008, p. 72). Theoretical background underpinning the research instrument is presented, especially the Dual Coding Theory (e.g. Paivio, 2007).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů