Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visuals in Geography Textbooks: Increasing the Reliability of a Research Instrument

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076731" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076731 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visuals in Geography Textbooks: Increasing the Reliability of a Research Instrument

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Development of textbooks is strongly influenced by the ever-increasing importance of visual culture. Even though numerous research findings prove positive effects visuals have on learning process, a considerable gap was identified regarding assessment ofvisuals in geography textbooks. This chapter aims to describe the process of development of a research instrument ? a system of categories ? for sorting types of visuals in geography textbooks and assessing their instructional qualities: their abstractness, text relatedness and caption aptness. Particular importance is given to research instrument reliability assessment. Methodological challenges arising in the course of the development of the system of categories are depicted together with measures taken to increase the reliability of the research instrument. Possibilities as well as limitations of practical use of this research instrument are presented in the conclusion.

  • Název v anglickém jazyce

    Visuals in Geography Textbooks: Increasing the Reliability of a Research Instrument

  • Popis výsledku anglicky

    Development of textbooks is strongly influenced by the ever-increasing importance of visual culture. Even though numerous research findings prove positive effects visuals have on learning process, a considerable gap was identified regarding assessment ofvisuals in geography textbooks. This chapter aims to describe the process of development of a research instrument ? a system of categories ? for sorting types of visuals in geography textbooks and assessing their instructional qualities: their abstractness, text relatedness and caption aptness. Particular importance is given to research instrument reliability assessment. Methodological challenges arising in the course of the development of the system of categories are depicted together with measures taken to increase the reliability of the research instrument. Possibilities as well as limitations of practical use of this research instrument are presented in the conclusion.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Methodologie und Methoden der Schulbuch- und Lehrmittelforschung

  • ISBN

    9783781519916

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    227-240

  • Počet stran knihy

    348

  • Název nakladatele

    Verlag Julius Klinkhardt

  • Místo vydání

    Bad Heilbrunn

  • Kód UT WoS kapitoly