Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools ? one of the Characterictic Features of Inclusion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074820" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074820 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813035209" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813035209</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.075" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.10.075</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools ? one of the Characterictic Features of Inclusion
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data obtained seven selected indicators relating to individualisation and differentiation in teaching in the Czech primary schools. As a research tool we used the Czech version of the questioner Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 (modified version ?Index for inclusion?). For each aspect, mentioned above, as first we choose the criteria selected from all three parts of the questionnaire. After this step we didclear quantitative evaluation of individual criteria and then we commented the obtained values by examples from a qualitative analysis of teachers` argumentation.
Název v anglickém jazyce
Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools ? one of the Characterictic Features of Inclusion
Popis výsledku anglicky
In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data obtained seven selected indicators relating to individualisation and differentiation in teaching in the Czech primary schools. As a research tool we used the Czech version of the questioner Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 (modified version ?Index for inclusion?). For each aspect, mentioned above, as first we choose the criteria selected from all three parts of the questionnaire. After this step we didclear quantitative evaluation of individual criteria and then we commented the obtained values by examples from a qualitative analysis of teachers` argumentation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 93
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1521-1525
Název nakladatele
Elsevier Ltd
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Brussels, BELGIUM
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000342763100255