Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools ? one of the Characterictic Features of Inclusion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074820" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074820 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813035209" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813035209</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.075" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.10.075</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools ? one of the Characterictic Features of Inclusion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data obtained seven selected indicators relating to individualisation and differentiation in teaching in the Czech primary schools. As a research tool we used the Czech version of the questioner Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 (modified version ?Index for inclusion?). For each aspect, mentioned above, as first we choose the criteria selected from all three parts of the questionnaire. After this step we didclear quantitative evaluation of individual criteria and then we commented the obtained values by examples from a qualitative analysis of teachers` argumentation.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools ? one of the Characterictic Features of Inclusion

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data obtained seven selected indicators relating to individualisation and differentiation in teaching in the Czech primary schools. As a research tool we used the Czech version of the questioner Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 (modified version ?Index for inclusion?). For each aspect, mentioned above, as first we choose the criteria selected from all three parts of the questionnaire. After this step we didclear quantitative evaluation of individual criteria and then we commented the obtained values by examples from a qualitative analysis of teachers` argumentation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 93

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1521-1525

  • Název nakladatele

    Elsevier Ltd

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Brussels, BELGIUM

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000342763100255