Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Maximum Expectation from Pupils - One of the Characteristic Features of Inclusion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076345" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814034818" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814034818</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.057" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.05.057</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Maximum Expectation from Pupils - One of the Characteristic Features of Inclusion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We perceive communication, cooperation, application of differentiation and individualization, maximum expectation from pupils and respect among participants of education as characteristic features of inclusive education. In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data gained from six selected indicators relating to the maximum expectation from pupils in the Czech primary schools, which we perceive as a necessary condition for inclusion. As a research tool we used the Czech version of the Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 questionnaire from which we have selected criteria specifying the characteristics of cooperation and analysed them.

  • Název v anglickém jazyce

    Maximum Expectation from Pupils - One of the Characteristic Features of Inclusion

  • Popis výsledku anglicky

    We perceive communication, cooperation, application of differentiation and individualization, maximum expectation from pupils and respect among participants of education as characteristic features of inclusive education. In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data gained from six selected indicators relating to the maximum expectation from pupils in the Czech primary schools, which we perceive as a necessary condition for inclusion. As a research tool we used the Czech version of the Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 questionnaire from which we have selected criteria specifying the characteristics of cooperation and analysed them.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 141

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    331-336

  • Název nakladatele

    Elsevier Ltd

  • Místo vydání

    Amsterodam

  • Místo konání akce

    University of Barcelona

  • Datum konání akce

    27. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000345351800055