Respect between Pupils and School Staff - One of the Characteristic Features of Inclusion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00068783" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00068783 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Respect between Pupils and School Staff - One of the Characteristic Features of Inclusion
Popis výsledku v původním jazyce
We perceive communication, cooperation, application of differentiation and individualization, maximum expectation from pupils and respect among participants of education, as characteristic features of inclusive education. In this paper we carry out qualitative and quantitative analyses of data gained from six selected indicators relating to respect in Czech primary schools, which we perceive as a necessary condition for inclusion. As a research tool we used the Czech version of the questionnaire Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 (Kratochvílová, Havel, 2012), from which we have selected criteria specifying the characteristics of respect and analysed them.
Název v anglickém jazyce
Respect between Pupils and School Staff - One of the Characteristic Features of Inclusion
Popis výsledku anglicky
We perceive communication, cooperation, application of differentiation and individualization, maximum expectation from pupils and respect among participants of education, as characteristic features of inclusive education. In this paper we carry out qualitative and quantitative analyses of data gained from six selected indicators relating to respect in Czech primary schools, which we perceive as a necessary condition for inclusion. As a research tool we used the Czech version of the questionnaire Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 (Kratochvílová, Havel, 2012), from which we have selected criteria specifying the characteristics of respect and analysed them.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
131-140
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—