Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Achievement Emotions of Boys and Girls in Physics Instruction: Does a Portfolio Make a Difference?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00075427" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00075427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Achievement Emotions of Boys and Girls in Physics Instruction: Does a Portfolio Make a Difference?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is well documented in educational research that instruction in science, including Physics, is connected with rather negative emotions of students. It becomes especially apparent when considering the gender differences. Therefore, an important questionis whether and how achievement emotions of boys and girls in Physics may be positively influenced. The aim of this study is to analyze firstly the differences regarding positive and negative emotions of boys and girls in Physics instruction. Secondly, aquasi-experimental intervention study has been carried out to test whether and how girls? and boys? emotions may be influenced by the application of a portfolio approach in Physics instruction. Covariance and multivariate analyses were carried out to test the hypothesized effects of the intervention. The Physics instruction focused on the topic of electricity.

  • Název v anglickém jazyce

    Achievement Emotions of Boys and Girls in Physics Instruction: Does a Portfolio Make a Difference?

  • Popis výsledku anglicky

    It is well documented in educational research that instruction in science, including Physics, is connected with rather negative emotions of students. It becomes especially apparent when considering the gender differences. Therefore, an important questionis whether and how achievement emotions of boys and girls in Physics may be positively influenced. The aim of this study is to analyze firstly the differences regarding positive and negative emotions of boys and girls in Physics instruction. Secondly, aquasi-experimental intervention study has been carried out to test whether and how girls? and boys? emotions may be influenced by the application of a portfolio approach in Physics instruction. Covariance and multivariate analyses were carried out to test the hypothesized effects of the intervention. The Physics instruction focused on the topic of electricity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis Scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    43-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus