Achievement Emotions of Boys and Girls in Physics Instruction: Does a Portfolio Make a Difference?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00075427" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00075427 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Achievement Emotions of Boys and Girls in Physics Instruction: Does a Portfolio Make a Difference?
Popis výsledku v původním jazyce
It is well documented in educational research that instruction in science, including Physics, is connected with rather negative emotions of students. It becomes especially apparent when considering the gender differences. Therefore, an important questionis whether and how achievement emotions of boys and girls in Physics may be positively influenced. The aim of this study is to analyze firstly the differences regarding positive and negative emotions of boys and girls in Physics instruction. Secondly, aquasi-experimental intervention study has been carried out to test whether and how girls? and boys? emotions may be influenced by the application of a portfolio approach in Physics instruction. Covariance and multivariate analyses were carried out to test the hypothesized effects of the intervention. The Physics instruction focused on the topic of electricity.
Název v anglickém jazyce
Achievement Emotions of Boys and Girls in Physics Instruction: Does a Portfolio Make a Difference?
Popis výsledku anglicky
It is well documented in educational research that instruction in science, including Physics, is connected with rather negative emotions of students. It becomes especially apparent when considering the gender differences. Therefore, an important questionis whether and how achievement emotions of boys and girls in Physics may be positively influenced. The aim of this study is to analyze firstly the differences regarding positive and negative emotions of boys and girls in Physics instruction. Secondly, aquasi-experimental intervention study has been carried out to test whether and how girls? and boys? emotions may be influenced by the application of a portfolio approach in Physics instruction. Covariance and multivariate analyses were carried out to test the hypothesized effects of the intervention. The Physics instruction focused on the topic of electricity.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis Scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
43-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—