Determining gender differences in adolescent physical activity levels using IPAQ long form and pedometers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33145460" target="_blank" >RIV/61989592:15510/13:33145460 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.aaem.pl" target="_blank" >http://www.aaem.pl</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determining gender differences in adolescent physical activity levels using IPAQ long form and pedometers
Popis výsledku v původním jazyce
The need to overcome gender differences in physical activity (PA) is an essential part of health and education policy. Adolescent girls display less PA than boys. The aim of the research was to determine whether 4-week monitoring with pedometers can influence differences between the level of PA amongst adolescent girls and boys. Four-week interventions using pedometers, motivational brochures and the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) - long version and the possibility of using an Internet programme were carried out at 14 randomly selected schools. In total, 275 girls (15.8+-0.9 years) and 220 boys (15.8+-0.8 years) participated in the study, which was divided into intervention and control groups. The IPAQ questionnaire was applied inthe pre-test as part of the ANEWS questionnaire. The IPAQ was solely used in the post-test. Significant differences in average daily steps were not observed in the intervention group for girls and boys (F=3.79; p{.05; omega2=.011), nor w
Název v anglickém jazyce
Determining gender differences in adolescent physical activity levels using IPAQ long form and pedometers
Popis výsledku anglicky
The need to overcome gender differences in physical activity (PA) is an essential part of health and education policy. Adolescent girls display less PA than boys. The aim of the research was to determine whether 4-week monitoring with pedometers can influence differences between the level of PA amongst adolescent girls and boys. Four-week interventions using pedometers, motivational brochures and the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) - long version and the possibility of using an Internet programme were carried out at 14 randomly selected schools. In total, 275 girls (15.8+-0.9 years) and 220 boys (15.8+-0.8 years) participated in the study, which was divided into intervention and control groups. The IPAQ questionnaire was applied inthe pre-test as part of the ANEWS questionnaire. The IPAQ was solely used in the post-test. Significant differences in average daily steps were not observed in the intervention group for girls and boys (F=3.79; p{.05; omega2=.011), nor w
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0171" target="_blank" >EE2.3.20.0171: Posílení odborného potenciálu výzkumných týmů v oblasti podpory pohybové aktivity na Univerzitě Palackého</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Annals of Agriculture and Environmental Medicine
ISSN
1232-1966
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
749-755
Kód UT WoS článku
000329085100023
EID výsledku v databázi Scopus
—