Využití pedometrů v tělesné výchově na středních školách v katowickém regionu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006492" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006492 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití pedometrů v tělesné výchově na středních školách v katowickém regionu
Popis výsledku v původním jazyce
Změna pohybového chování mládeže, navozující inklinaci k pohybově aktivnímu a zdravému životnímu stylu, zaujímá vzhledem k nárůstu negativních zdravotních a psychosociálních jevů stále významnější roli v rodinné výchově a edukačním procese ve škole. Cílem studie bylo zjistit vliv čtyřtýdenního využívání pedometrů na pohybové chování a na vědomosti o zdravém životním stylu 16letých děvčat a chlapců. Výzkum byl realizován na pěti středních školách v Katowickém regionu (90 děvčat a 36 chlapců). Čtyřtýdenníintervence s využitím pedometrů byla doplněna v pretestu a posttestu dotazníky k pohybové aktivitě ? NEWS-A, IPAQ-long a vědomostním testem. Nejvíce pohybově aktivní byli děvčata a chlapci v pátek (děvčata Mdn = 13521?3880 a chlapci Mdn = 13277 ? 3392 kroků) a naopak nejméně pohybově aktivní v neděli (děvčata Mdn = 11471 ? 4402 a chlapci Mdn = 10893 ? 3541 kroků). Závažné je, že v komparaci pohybové aktivity v jednotlivých týdnech nedošlo v průběhu čtyřtýdenního monitoringu ke snížení p
Název v anglickém jazyce
The use of pedometers in physical education lessons at secondary schools in the Katowice region
Popis výsledku anglicky
A change in physical activity behavior in youth which would enhance physically active and healthy lifestyle has been recently at the forefront in family upbringing and education due to the increase of negative health and psychosocial phenomena. The aim of the study was to identify the influence of a four-week long monitoring using pedometers on physical activity and knowledge of healthy lifestyle at in 16 year-old girls and boys. The study was carried out at five secondary schools in the Katowice region(90 girls and 36 boys). The four-week intervention using pedometers was complemented in the pretest and the posttest with questionnaires on physical activity ? NEWS-A, IPAQ-long and knowledge test. Girls and boys were most physically active on Friday (girls Mdn = 13521 ? 3880 and boys Mdn = 13277 ? 3392 steps). It is important to notice that there was not a decline in physical activity after comparing the individual weeks. After completing the intervention, we identified an increase in
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—