Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedometry jako prostředek k ovlivnění pohybové aktivity studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006287" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedometers as a method for modification of physical activity in students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Developing the awareness of one's level of physical activity is an important prerequisite to change one's lifestyle into a more physically active and healthy style of living. The aim of the study is to verify the efficacy of pedometers in educational environments and to specify the differences between physical activity in boys and girls aged 17. Twenty seven boys and thirty seven girls from randomly selected classes in two high schools in Katowice. Poland participated in the study. Students wore Yamax SW-700 pedometers for three weeks, continuously recorded data from the pedometers and used the motivational feedback booklets. The three-week intervention using pedometers was complemented with the IPAQ questionnaire to assess their physical activity during the last seven days. For statistical analysis, we used basic statistical charakteristics. Mann-Whitney test, repeated ANOVA "effect size" coefficient ?2 (Tolson,1980) and other partial analysis programs in Statistica 6 and SPS

  • Název v anglickém jazyce

    Pedometers as a method for modification of physical activity in students

  • Popis výsledku anglicky

    Developing the awareness of one's level of physical activity is an important prerequisite to change one's lifestyle into a more physically active and healthy style of living. The aim of the study is to verify the efficacy of pedometers in educational environments and to specify the differences between physical activity in boys and girls aged 17. Twenty seven boys and thirty seven girls from randomly selected classes in two high schools in Katowice. Poland participated in the study. Students wore Yamax SW-700 pedometers for three weeks, continuously recorded data from the pedometers and used the motivational feedback booklets. The three-week intervention using pedometers was complemented with the IPAQ questionnaire to assess their physical activity during the last seven days. For statistical analysis, we used basic statistical charakteristics. Mann-Whitney test, repeated ANOVA "effect size" coefficient ?2 (Tolson,1980) and other partial analysis programs in Statistica 6 and SPS

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Human Kinetics

  • ISSN

    1640-5544

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    N

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus