Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příležitosti k učení: odlišná/různá pojetí konceptu a jeho výzkumné využití

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00073647" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00073647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/PedOr14_2_p163_Prilezitosti_Knecht.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/PedOr14_2_p163_Prilezitosti_Knecht.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-2-163" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-2-163</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příležitosti k učení: odlišná/různá pojetí konceptu a jeho výzkumné využití

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem přehledové studie je vymezit příležitosti k učení jako teoretický koncept, představit vybrané metody a techniky, které jsou ke zkoumání příležitostí nejčastěji využívány, a následně porovnat rozdíly v obsahovém vymezování příležitostí k učení v ČRa v USA, odkud tento koncept pochází. V první části studie je představen historický vývoj přístupů vymezování obsahu příležitostí k učení od 60. let 20. století do současnosti. Zpočátku byly příležitosti k učení nazírány jako teoretická kategorie adresující problém vztahu obsahu výuky a obsahových požadavků (standardizovaných) testů, příp. kurikulárních dokumentů. Později se obsahové vymezení konceptu rozšířilo směrem ke zkoumání školních i mimoškolních faktorů souvisejících s učebními výsledky žáků. Vdruhé části příspěvku jsou popsány pokusy o operacionalizaci příležitostí k učení včetně příkladů výzkumných nástrojů používaných k jejich zkoumání.

  • Název v anglickém jazyce

    Opportunities to learn: Different/various conceptualisation and a review of research approaches

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this review study is (a) to define the concept of opportunities to learn (OTL) as a theoretical category, (b) to present selected research tools that are most commonly used for investigating opportunities, and (c) to compare differences in defining and using opportunities to learn as a theoretical category in the Czech Republic and in the U.S., where the concept originated. In the first part of the study, a specific historical development of defining opportunities to learn is presented. Initially, the opportunities to learn were viewed as a theoretical category comprising the coherence between content of teaching and content requirements of (standardized) tests or curricula. Later, the scope of opportunities to learn expanded towards examining school-dependent variables and school-independent variables related to school performance of students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP059" target="_blank" >GPP407/12/P059: Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    163-184

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus