Rezistentní strategie žáků ve školní třídě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00073779" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00073779 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rezistentní strategie žáků ve školní třídě
Popis výsledku v původním jazyce
Konferenční příspěvek popisuje podoby rezistentního chování žáků 2. stupně základní školy. Prezentovaný výzkum vychází z kvalitativní analýzy 58 deníků studentů učitelství na praxi. Výsledná typologie zachycuje rezistentní chování žáků od pasivní přes aktivní po agresivní rezistenci. Všechny typy rezistence se odehrávají ve dvou mocenských diskursech ? didaktickém (vůči učivu) a regulativním (vůči normám ve škole).
Název v anglickém jazyce
Pupil´s resistance stragies in lower secondary classroom
Popis výsledku anglicky
The aim of this qualitative study is to analyze resistant behaviour in the czech lower secondary classrooms, where student teachers realize their long term practice. Student teachers recorded in their diaries variety of resistant behaviour connected to school norms and teachers and themselves. The sample consisted of 58 student teachers diaries. Research reset bring typology of resitance from passive to aggressive resistance, which takes place in both didactic and regulative power discourse.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-24456S" target="_blank" >GA13-24456S: Moc ve školních třídách studentů učitelství</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů