When sets and reps aren?t enough: Tacit knowledge in the gym stories
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00073813" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00073813 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
When sets and reps aren?t enough: Tacit knowledge in the gym stories
Popis výsledku v původním jazyce
The subject of this paper is the narrative case study of tacit knowledge in stories of a specific community and with a specific context; namely bodybuilding. We base our study on the fact that knowledge, which cannot be described with words, can be easily expressed by storytelling. The study analyses this knowledge hidden in stories. Members of a particular community tell their stories and understand the experience shared through them in a way that is specific to them only based on a shared community context. However, it may not be (or in some cases cannot be) understandable for others who are not sufficiently involved. The same applies here as in experiential learning ? the key role is played by the similar experience of the listener and the speaker;thus also the story told can be most understandable to those individuals who share similar context.
Název v anglickém jazyce
When sets and reps aren?t enough: Tacit knowledge in the gym stories
Popis výsledku anglicky
The subject of this paper is the narrative case study of tacit knowledge in stories of a specific community and with a specific context; namely bodybuilding. We base our study on the fact that knowledge, which cannot be described with words, can be easily expressed by storytelling. The study analyses this knowledge hidden in stories. Members of a particular community tell their stories and understand the experience shared through them in a way that is specific to them only based on a shared community context. However, it may not be (or in some cases cannot be) understandable for others who are not sufficiently involved. The same applies here as in experiential learning ? the key role is played by the similar experience of the listener and the speaker;thus also the story told can be most understandable to those individuals who share similar context.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Edulearn14 Proceedings
ISBN
9788461705573
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
IATD
Místo vydání
Barcelona
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—