Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam jednotlivých jazykových prostředků pro rozvoj jazykové kompetence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F24%3A50021335" target="_blank" >RIV/62690094:18440/24:50021335 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/67-2/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/67-2/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam jednotlivých jazykových prostředků pro rozvoj jazykové kompetence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při studiu cizího jazyka se studující seznamují s jednotlivými dílčími částmi lingvistiky s cílem porozumět stavbě jazyka a správně pochopit význam sdělení. Článek na příkladech z německého jazyka názorně popisuje skutečnost, že nelze podcenit žádnou část gramatiky, neboť i zcela nepatrné odchylky od normy mohou vést k nepochopení celé výpovědi a nedorozumění mezi komunikujícími. Bohužel ani dobrá znalost jednotlivých dílčích disciplín jazykovědy a komunikační dovednost nezabrání vzniku nedorozumění. Při komunikaci se lidé nacházejí v různých situacích a mnohé problémy nedokáže člověk řešit sám, ale jen v součinnosti s ostatními lidmi. Kromě gramatických konvencí jazyka existují také pravidla užití konkrétních výrazů v konkrétních situacích. Kdo nezná strategii těchto pravidel, rozumí sice jednotlivým slovům sdělení, celkový význam textu ale nechápe.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of individual language devices for the development of language competence

  • Popis výsledku anglicky

    When studying a foreign language, learners become familiar with individual spheres of linguistics. The aim of this process is to understand the structure of the target language and to correctly understand the communicated message. Presenting examples from the German language, the article illustrates the fact that no part of grammar can be underestimated. Even the slightest deviations from the norm can result in misunderstanding of the entire utterance and in unsuccessful communication. Unfortunately, even good knowledge of individual sub-disciplines of linguistics and good communication skills cannot guarantee that misunderstandings will not occur. When communicating, people find themselves in varied situations. Numerous problems cannot be sorted out by individual speakers themselves, i.e. without collaboration between participants in communication. Besides grammatical conventions existing in a given language, there are also rules related to using specific expressions in specific situations. Without awareness and knowledge of these rules, we can understand individual and separate words used in the text, but we cannot understand the overall meaning of the text.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky : časopis pro teorii a praxi

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    18-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus