Narration as a Means of Formulating and Transferring Tacit Knowledge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074358" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00074358 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://iafor.org/archives/proceedings/ACE/ACE2014_proceedings.pdf" target="_blank" >http://iafor.org/archives/proceedings/ACE/ACE2014_proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Narration as a Means of Formulating and Transferring Tacit Knowledge
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of this study is to highlight the importance of the narrative type of knowledge, its relation to tacit knowledge and to outline the specifics of tacit knowledge in the narrative form in the context of teaching. Stories are parts of our identityand culture. We assume that social knowledge (skills) are a specific type of tacit knowledge. This type of knowledge poses difficulties for knowledge management because it is difficult to communicate using propositions and rules. On the other hand, thisknowledge is not completely incommunicable ? it can be easily transferred using narratives. Through stories we safely live through dilemmas, experience, hurtful situations and thus understand what constitutes value and truth in our culture. A story and subsequent discussion offers re-living an experience and a new framing of the tacit image of other people?s practice.
Název v anglickém jazyce
Narration as a Means of Formulating and Transferring Tacit Knowledge
Popis výsledku anglicky
The goal of this study is to highlight the importance of the narrative type of knowledge, its relation to tacit knowledge and to outline the specifics of tacit knowledge in the narrative form in the context of teaching. Stories are parts of our identityand culture. We assume that social knowledge (skills) are a specific type of tacit knowledge. This type of knowledge poses difficulties for knowledge management because it is difficult to communicate using propositions and rules. On the other hand, thisknowledge is not completely incommunicable ? it can be easily transferred using narratives. Through stories we safely live through dilemmas, experience, hurtful situations and thus understand what constitutes value and truth in our culture. A story and subsequent discussion offers re-living an experience and a new framing of the tacit image of other people?s practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Asian Conference on Education 2014. Official Conference Proceedings
ISBN
—
ISSN
2186-5692
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
481-492
Název nakladatele
The International Academic Forum (IAFOR)
Místo vydání
Osaka
Místo konání akce
Osaka
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—