Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Narration as a Means of Formulating and Transferring Tacit Knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074358" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00074358 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://iafor.org/archives/proceedings/ACE/ACE2014_proceedings.pdf" target="_blank" >http://iafor.org/archives/proceedings/ACE/ACE2014_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Narration as a Means of Formulating and Transferring Tacit Knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this study is to highlight the importance of the narrative type of knowledge, its relation to tacit knowledge and to outline the specifics of tacit knowledge in the narrative form in the context of teaching. Stories are parts of our identityand culture. We assume that social knowledge (skills) are a specific type of tacit knowledge. This type of knowledge poses difficulties for knowledge management because it is difficult to communicate using propositions and rules. On the other hand, thisknowledge is not completely incommunicable ? it can be easily transferred using narratives. Through stories we safely live through dilemmas, experience, hurtful situations and thus understand what constitutes value and truth in our culture. A story and subsequent discussion offers re-living an experience and a new framing of the tacit image of other people?s practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Narration as a Means of Formulating and Transferring Tacit Knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this study is to highlight the importance of the narrative type of knowledge, its relation to tacit knowledge and to outline the specifics of tacit knowledge in the narrative form in the context of teaching. Stories are parts of our identityand culture. We assume that social knowledge (skills) are a specific type of tacit knowledge. This type of knowledge poses difficulties for knowledge management because it is difficult to communicate using propositions and rules. On the other hand, thisknowledge is not completely incommunicable ? it can be easily transferred using narratives. Through stories we safely live through dilemmas, experience, hurtful situations and thus understand what constitutes value and truth in our culture. A story and subsequent discussion offers re-living an experience and a new framing of the tacit image of other people?s practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Asian Conference on Education 2014. Official Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2186-5692

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    481-492

  • Název nakladatele

    The International Academic Forum (IAFOR)

  • Místo vydání

    Osaka

  • Místo konání akce

    Osaka

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku