Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076023" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076023 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fisica.uniud.it/URDF/laurea/materiali/pdf/Proceeding%20GIREP-ICPE-MPTL-2010-France.pdf" target="_blank" >http://www.fisica.uniud.it/URDF/laurea/materiali/pdf/Proceeding%20GIREP-ICPE-MPTL-2010-France.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted
Popis výsledku v původním jazyce
A physics learning task is one of the most effective educational instruments in physics education. Disabled and gifted students are students with special educational needs. The study presents research results of concrete symptoms of Specific Learning Disabilities during the solving of physics learning tasks. Physics learning tasks for gifted students should be presented in a special form useful for a development of this giftedness. Design-based research is the main used research method.
Název v anglickém jazyce
Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted
Popis výsledku anglicky
A physics learning task is one of the most effective educational instruments in physics education. Disabled and gifted students are students with special educational needs. The study presents research results of concrete symptoms of Specific Learning Disabilities during the solving of physics learning tasks. Physics learning tasks for gifted students should be presented in a special form useful for a development of this giftedness. Design-based research is the main used research method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
GIREP-ICPE-MPTL 2010.Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits?
ISBN
9788897311324
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
196-202
Název nakladatele
University of Udine
Místo vydání
Udine, Italy
Místo konání akce
Reims, France
Datum konání akce
22. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—