Development of Giftedness within PROFILES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076132" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076132 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.profiles-project.eu/Dissemination/PROFILES_Book/PROFILES_book3_geringe-Aufloesung.pdf?1407842758" target="_blank" >http://www.profiles-project.eu/Dissemination/PROFILES_Book/PROFILES_book3_geringe-Aufloesung.pdf?1407842758</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Giftedness within PROFILES
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter presents our research results of development of gifted students in science by the use of inquiry-based science education (IBSE)within the project PROFILES. The core research method used in this study is design-based research. The IBSE components for gifted students are a very important part of teachers' continuous professional development. Our research outcomes have been created within the European project PROFILES, which supports science teachers in their use of IBSE.
Název v anglickém jazyce
Development of Giftedness within PROFILES
Popis výsledku anglicky
This chapter presents our research results of development of gifted students in science by the use of inquiry-based science education (IBSE)within the project PROFILES. The core research method used in this study is design-based research. The IBSE components for gifted students are a very important part of teachers' continuous professional development. Our research outcomes have been created within the European project PROFILES, which supports science teachers in their use of IBSE.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Enhancing Inquiry-based Science Education and Teachers' Continuous Professional Development in Europe: Insights and Reflection on the PROFILES Project and other Projects funded by the European Commision
ISBN
9783981668315
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
101-106
Počet stran knihy
304
Název nakladatele
Freie Universität Berlin (Germany) / Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria)
Místo vydání
Klagenfurt
Kód UT WoS kapitoly
—