Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Giftedness within PROFILES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076132" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076132 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.profiles-project.eu/Dissemination/PROFILES_Book/PROFILES_book3_geringe-Aufloesung.pdf?1407842758" target="_blank" >http://www.profiles-project.eu/Dissemination/PROFILES_Book/PROFILES_book3_geringe-Aufloesung.pdf?1407842758</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Giftedness within PROFILES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter presents our research results of development of gifted students in science by the use of inquiry-based science education (IBSE)within the project PROFILES. The core research method used in this study is design-based research. The IBSE components for gifted students are a very important part of teachers' continuous professional development. Our research outcomes have been created within the European project PROFILES, which supports science teachers in their use of IBSE.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Giftedness within PROFILES

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter presents our research results of development of gifted students in science by the use of inquiry-based science education (IBSE)within the project PROFILES. The core research method used in this study is design-based research. The IBSE components for gifted students are a very important part of teachers' continuous professional development. Our research outcomes have been created within the European project PROFILES, which supports science teachers in their use of IBSE.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Enhancing Inquiry-based Science Education and Teachers' Continuous Professional Development in Europe: Insights and Reflection on the PROFILES Project and other Projects funded by the European Commision

  • ISBN

    9783981668315

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    101-106

  • Počet stran knihy

    304

  • Název nakladatele

    Freie Universität Berlin (Germany) / Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria)

  • Místo vydání

    Klagenfurt

  • Kód UT WoS kapitoly