Experiments Supporting IBSE within PROFILES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076133" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076133 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.profiles-project.eu/Dissemination/PROFILES_Book/PROFILES_book3_geringe-Aufloesung.pdf?1407842758" target="_blank" >http://www.profiles-project.eu/Dissemination/PROFILES_Book/PROFILES_book3_geringe-Aufloesung.pdf?1407842758</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experiments Supporting IBSE within PROFILES
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter presents our research results of the implementation of experiments in inquiry-based science education (IBSE). IBSE is educational method often based on experimentation. Experiments have different roles and characteristics in each of the fourlevels of IBSE. The presented examples of experiments demonstrate these characteristics at each of the IBSE levels and principles for applying experiments created within by the European project PROFILES.
Název v anglickém jazyce
Experiments Supporting IBSE within PROFILES
Popis výsledku anglicky
This chapter presents our research results of the implementation of experiments in inquiry-based science education (IBSE). IBSE is educational method often based on experimentation. Experiments have different roles and characteristics in each of the fourlevels of IBSE. The presented examples of experiments demonstrate these characteristics at each of the IBSE levels and principles for applying experiments created within by the European project PROFILES.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Enhancing Inquiry-based Science Education and Teachers' Continuous Professional Development in Europe: Insights and Reflection on the PROFILES Project and other Projects funded by the European Commision
ISBN
9783981668315
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
212-214
Počet stran knihy
304
Název nakladatele
Freie Universität Berlin (Germany) / Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria)
Místo vydání
Klagenfurt
Kód UT WoS kapitoly
—