Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076494" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076494 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The First Aid is the skill which saves lives. The results of research showed the low level of knowledge of people (e.g. Reissmannová, 2010), which points out the inadequate preparation of citizens within the field of First Aid. The recommendations for improving the current situation are focused on the implementation this issue in the curriculum of all subjects in the grammar school e.g. mathematics and physics. The possibilities are described in this paper. It is necessary to strengthen the teaching offirst aid at Faculty of Education. We prepered the new subject of First Aid, based on constructivist and cooperative theory of teaching, and on more effective methods of teaching, such as skills creating, situational method, etc.

  • Název v anglickém jazyce

    The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    The First Aid is the skill which saves lives. The results of research showed the low level of knowledge of people (e.g. Reissmannová, 2010), which points out the inadequate preparation of citizens within the field of First Aid. The recommendations for improving the current situation are focused on the implementation this issue in the curriculum of all subjects in the grammar school e.g. mathematics and physics. The possibilities are described in this paper. It is necessary to strengthen the teaching offirst aid at Faculty of Education. We prepered the new subject of First Aid, based on constructivist and cooperative theory of teaching, and on more effective methods of teaching, such as skills creating, situational method, etc.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXVI.DIDMATTECH.Educational Technologies in The Information - and Knowledge-Based Society

  • ISBN

    9789633341858

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    170-175

  • Název nakladatele

    University of West Hungary, J. Selye University

  • Místo vydání

    Slovensko

  • Místo konání akce

    Gyor

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku