The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076494" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076494 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum
Popis výsledku v původním jazyce
The First Aid is the skill which saves lives. The results of research showed the low level of knowledge of people (e.g. Reissmannová, 2010), which points out the inadequate preparation of citizens within the field of First Aid. The recommendations for improving the current situation are focused on the implementation this issue in the curriculum of all subjects in the grammar school e.g. mathematics and physics. The possibilities are described in this paper. It is necessary to strengthen the teaching offirst aid at Faculty of Education. We prepered the new subject of First Aid, based on constructivist and cooperative theory of teaching, and on more effective methods of teaching, such as skills creating, situational method, etc.
Název v anglickém jazyce
The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum
Popis výsledku anglicky
The First Aid is the skill which saves lives. The results of research showed the low level of knowledge of people (e.g. Reissmannová, 2010), which points out the inadequate preparation of citizens within the field of First Aid. The recommendations for improving the current situation are focused on the implementation this issue in the curriculum of all subjects in the grammar school e.g. mathematics and physics. The possibilities are described in this paper. It is necessary to strengthen the teaching offirst aid at Faculty of Education. We prepered the new subject of First Aid, based on constructivist and cooperative theory of teaching, and on more effective methods of teaching, such as skills creating, situational method, etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXVI.DIDMATTECH.Educational Technologies in The Information - and Knowledge-Based Society
ISBN
9789633341858
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
170-175
Název nakladatele
University of West Hungary, J. Selye University
Místo vydání
Slovensko
Místo konání akce
Gyor
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—