Motivační metody ve výuce chemických výpočtů na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076497" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivační metody ve výuce chemických výpočtů na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Jednu z nejobtížnějších oblastí výuky chemie pro žáky na základní škole představují početní úlohy a matematický aparát. Tento nelichotivý fakt přímo souvisí se současným trendem klesající matematické gramotnosti českých žáků, což přímo dokládají závěry šetření české školní inspekce z roku 2013, dle kterých se Česká republika zařadila do skupiny jedenácti zemí OECD, jejichž výsledek v matematické gramotnosti žáků a studentů z roku 2003 se za devět let statisticky významně zhoršil, a to dokonce natolik, že do skupiny nejslabších žáků s nedostatečnou matematickou gramotností se začlenil každý pátý patnáctiletý žák. V příspěvku jsou shrnuty výsledky pedagogického výzkumu využití metody selektivního hodnocení systematicky prováděného mezi žáky 8. a 9. ročníků základní školy. Příspěvek si klade za cíl představit praktické pedagogické motivační metody při výuce chemických výpočtů, sloužící k udržení kvalitní výuky chemie na základní škole.
Název v anglickém jazyce
Motivational methods in teaching chemical calculations on elementary school
Popis výsledku anglicky
One of the most difficult areas of chemistry teaching for pupils in primary school is an important task and a mathematical system. This unflattering fact directly related to the current trend of declining numeracy Czech pupils, which directly illustratethe findings of the Czech School Inspectorate in 2013, according to which the Czech Republic were included in the eleven countries of the OECD, the result of the mathematical literacy of pupils and students from the 2003 for nine years, significantly deteriorated, even so much that the group most vulnerable students with poor numeracy to incorporate every five fifteen-year student. The paper summarizes the results of educational research methods using selective evaluation systematically conducted amongpupils of the 8th and 9th grades of elementary school. The paper aims to introduce practical professional motivational methods for teaching computational chemistry, serving to maintain the quality of teaching chemistry in elementary schoo
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
8. didaktická konferencia. Zborník príspevkov.
ISBN
9788089732012
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
151-161
Název nakladatele
Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, s.r.o.
Místo vydání
Dubnica nad Váhom
Místo konání akce
Dubnica nad Váhom
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—