The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076527" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076527 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education
Popis výsledku v původním jazyce
Chemistry education has become more important because of economic, environmental, and social challenges. Society needs a workforce with generally higher levels of science and technology literacy for all students and support for highly gifted individuals.Therefore it is necessary to establish a new paradigm of science (chemistry) education. Using the PROFILES-project curricular Delphi study on science education, we focused on the identification of the views on chemistry education by stakeholders and what priority should be preferred in their opinion as a base of a new paradigm.
Název v anglickém jazyce
The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education
Popis výsledku anglicky
Chemistry education has become more important because of economic, environmental, and social challenges. Society needs a workforce with generally higher levels of science and technology literacy for all students and support for highly gifted individuals.Therefore it is necessary to establish a new paradigm of science (chemistry) education. Using the PROFILES-project curricular Delphi study on science education, we focused on the identification of the views on chemistry education by stakeholders and what priority should be preferred in their opinion as a base of a new paradigm.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics
ISBN
9788074354151
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
165-181
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Kradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
15. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—