Kvalita reflexe v profesním myšlení učitelek mateřských škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076802" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076802 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18440/14:50003193
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/2014/cislo-4" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/2014/cislo-4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-4-535" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-4-535</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita reflexe v profesním myšlení učitelek mateřských škol
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená studie přináší do odborného diskurzu o profesionalizaci učitelského povolání pohled na profesní myšlení učitelek mateřských škol s cílem zjistit, jak kvalitní je reflexe učitelek mateřských škol s různou úrovní kvalifikace. V úvodních kapitolách autorky rozvíjí úvahu o vztahu profesionality a kvalifikovanosti, která vyúsťuje do vymezení tří dimenzí profesního myšlení ? dimenze poznatkové, reflektivní a subjektivní. V dalším textu se autorky zaměřují již jen na dimenzi reflektivní, která se stala ústředním bodem zkoumání povahy myšlení učitelek mateřských škol s různou úrovní kvalifikace (ISCED 3A a ISCED 5B). Představují modely reflexe (Eby, 2000; Korthagen, 2011; Píšová, 2005), které využily ve svém výzkumu. Zbývající část textu se věnuje metodice výzkumu a zjištěním, která z analýzy dat vyplynula. Výsledky ukazují, že některé pozitivní hodnotící výroky respondentek o jejich práci jsou v kontrastu s výsledky analýzy videonahrávek.
Název v anglickém jazyce
The Quality of Reflection in Professional Thinking Pre-school Teachers
Popis výsledku anglicky
The given study brings the view of professional thinking of pre-school teachers into the professional discourse about professionalization of teaching with the aim to find out about the quality of reflection of pre-school teachers with different levels ofqualification. In the foreword chapters, the authors consider the relationship between professionalism and qualiication and summarize with introducing three dimensions of professional thinking ? cognitive, reflective and subjective dimension. In the paper, the authors concentrate only on the reflective dimension which represents the central point of investigation of the nature of thinking of (female) preschool teachers with different levels of qualification (ISCED 3A and ISCED 5B). They present the models of reflection (Eby, 2000; Korthagen, 2011; Píšová, 2005) that were used in the research. The following part of the paper focuses on the research methodology and findings.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
535-561
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—