Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rodiče nadaného dítěte jako víceúrovňoví prostředníci jeho edukace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077576" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00077576 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rodiče nadaného dítěte jako víceúrovňoví prostředníci jeho edukace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Atributem nadání je asynchronní vývoj dítěte (žáka), který vyžaduje specifický přístup k jeho výchově a vzdělávání. Víceúrovňovost ve výchovném působení chápeme jako spektrum určitých činností rodičů reflektujících a reagujících na nerovnoměrný vývoj nadaného dítěte tak, že působí jako nejbližší prostředníci a poradci dítěte. Cílem je sladit rozvoj nadání se zdravým osobnostním a sociálním vývojem dítěte. Součástí studie je také hledání odpovědí na otázky, například: V čem se liší podmínky pro výchovu výjimečně nadaného dítěte od standardních edukačních nároků, které jsou všeobecně spojovány s rodinnou výchovou dětí? Existuje u této skupiny dětí (žáků) zvýšené riziko ohrožení jejich zdravého osobnostního a sociálního vývoje? Které poznatky o nadání dítěte mohou být rodičům prospěšné apod. V souvislosti s těmito otázkami je naším záměrem orientace v postojích, které rodiče nadaných dětí zaujímají a nástin institucionální podpory, kterou mohou rodiče v těchto situacích očekávat.

  • Název v anglickém jazyce

    Parents of a gifted child as multilevelled mediators in its education

  • Popis výsledku anglicky

    The attribute of a talent is the asynchronous development of the child (pupil), which requires a specific approach to its education. Multilevelled attitude in educational actuation is understood as a range of specific activities of parents reflecting andresponding to the uneven development of a gifted child, so that they act as child's closest mediators and advisers. The aim is to align the talent development with a healthy personality and social development of the child. The study is also the search for answers to questions such as: How do the conditions for education of an exceptionally gifted child differ from the standard educational claims, which are generally associated with the family raising children? Is there in this group of children (students) an increased risk to their healthy personality and social development? Which knowledge of the gifted child may be beneficial to parents, etc? In relation to these issues our intention is the orientation in attitudes that parents of gi

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Diagnostika a evaluace ve vzdělávání a učení dospělých

  • ISBN

    9788074646546

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    75-86

  • Počet stran knihy

    112

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly