Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metakognice ? vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077771" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00077771 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=4047" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=4047</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metakognice ? vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená přehledová studie zpřístupňuje poznatky o metakognici a možnostech jejího rozvíjení v kontextu výuky. Studie je členěna do tří hlavních částí. První část se zabývá vymezením pojmu metakognice, představuje její strukturaci vybranými autory do dílčích komponent a pokouší se o jejich utřídění. Část druhá objasňuje koncept metakognice ve vztahu k autoregulaci učení a sebereflexi. V části třetí je charakterizována výuka podporující metakognici, popsáno rozvíjení a hodnocení metakognice ve výuce prostřednictvím různých přístupů a nástrojů. Potenciál k rozvíjení metakognice vnímáme především v zapojování učitelských otázek náležité kognitivní náročnosti a ve výukové fázi rekapitulace. Studie na metakognici nahlíží jako na způsob zvyšování kvality výuky v zájmu ?nové? (produktivní) kultury vyučování a učení.

  • Název v anglickém jazyce

    Metacognition - Definition of the Concept and its Application in the Context of Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of review study is to define the concept of metacongition and apply it in the context of teaching. The study is divided into two main parts. The first seeks to define the concept of metacognition, and presents its components and their categorisation. The second part define metacognition in relation to self-regulation and self-reflextion. The third part offers a characterisation of teaching that encourages metacognition, and describes the development and evaluation of metacognition in teaching.Inaddition to the encouragment of metacognitive processes the ?new? (productive) culture of teaching and learning stresses the individualisation of learning processes or introduction of authentic teaching exercises demanding the transfer of what has beenlearnt to new contexts (the pupils actively ?construct? their learning).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    287-306

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus